Wat maakt een scheerkwast een goede scheerkwast?

Ik ben al decennia een "natscheerder", bakje met een scheerzeepblok (vergulde hand) en een kwast(je).
Ik heb gemerkt dat een kwast na verloop van tijd gaat uitvallen en dat verontreinigd de zeep.Wie kent een goed merk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Een hele nieuwe generatie scheerkwasten met synthetische haren"." Celebrity Carmelo Guastella, een in Londen woonachtige verzorgings- en stijl goeroe zegt het volgende over deze nieuwe scheerkwast: De Men-ü Premier Synthetische scheerkwast is de beste die ik ooit gebruikt heb in al mijn jaren dat ik aan het scheren ben. Ik voelde mij altijd bezwaard tegen het gebruik van een dassenharen kwast. Deze Premier scheerkwast van Men-ü is de scheerkwast die ik voortaan de rest van mijn leven ga gebruiken." Goede barbers werken altijd met een kwaliteits kwast om zo tot het beste scheerresultaat te komen. De haren moeten een balans vormen tussen voldoende weerstand om de baardharen op te liften en zachtheid om een fijne, rijke schuimmassa te creëren. Deze haren zijn zo zacht als dassenhaar (maar absoluut niet van dassenhaar) maar met voldoende weerstand om de baardharen op te liften om zodoende een superglad resultaat te krijgen. Na 3 jaar van ontwikkeling, is deze revolutionaire, nieuw type kwast ontstaan. Waarschijnlijk, de eerste significante verandering van de kwast in 250 jaar tijd! Wij zijn ervan overtuigd dat deze kwast gewoon de beste scheerkwast is ooit gemaakt. Waarom is deze scheerkwast en houder zo bijzonder? De synthetische haren zijn niet absorberend, daarom hebben ze veel minder scheercrème nodig om tot een rijke schuimmassa te komen met een veel betere water/crème verhouding Voeg een klein beetje water aan de kwast toe na het scheren en je krijgt weer een rijke schuimmassa voor een eventuele 2e scheerbeurt. Heel eenvoudig schoon te maken en te houden. Maak gebruik van de houder, dan gaat de kwast veel langer mee. Het is bovendien ook veel hygiënischer. Deze scheerkwast kost 42,50 euro.

Toegevoegd na 41 seconden:
http://www.kapsones.nl/Webshop/Men-U_scheerproducten/Men-U_Premier_Shaving_Brush.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men-Ü biedt inderdaad top producten aan, niet alleen de kwasten, maar ook de overige producten die de scheerbeurt optimaliseren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Scheerkwasten gemaakt van echt dassenhaar geven het beste scheerresultaat. Een scheerkwast van dassenhaar voelt prettig aan op de huid en zorgt voor een rijke en volle schuimtextuur. Verschillende scheerkwasten van Duitse, Engelse en Italiaanse topmerken. Verschillende afmetingen van medium tot XL. En er zijn verschillende kwaliteiten dassenhaar. Maar ze zijn niet goedkoop, en je moet ze behandelen als een kostbaar bezit.

Bekijk onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van panteao is volkomen juist. Ken dit probleem zelf al vele jaren, maar mijn advies: bezuinig liever niet op een goede kwast. De goedkopere gebruiken een stuggere haarsoort en dat geeft elke dag weer een onplezierige prik-ervaring bij het inzepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de clou is, ook bij duurdere kwasten, ze goed uit te schudden tot droog en bewaren in de houder. Mijn Hans Baier gaat zo al jaren mee. Kijk eens kijk eens bij een goed gesorteerd drogist
12 jaar geleden
Men-Ü heeft inderdaad goede producten en staat ook niet voor niets bekend om zijn scheerproducten. Het is een Engels topmerk en heeft al diverse product-awards gewonnen.

Niet alleen is de kwast kwaliteit van groot belang, maar ook de manier waarop je hem gebruikt. Laat de scheercrème met roterende bewegingen in de handpalm schuimen en smeer het vervolgens met beleid op de plaatsen die geschoren moeten worden. Druk niet te veel op de haren, want dan bestaat de kans dat ze afbreken of zelfs uitvallen.

Ook niet onbelangrijk is het product waarmee u scheert. Ook Men-Ü biedt hier kwalitatieve producten voor, waardoor u uw scheerbeurt kunt optimaliseren. De Men-Ü Shave Crème is daar een voorbeeld van, de crème gaat vervolgens ook nog eens heel lang mee, omdat u niet veel crème per scheerbeurt nodig heeft. De producten van Men-Ü zijn namelijk uiterst geconcentreerd. Een scheerzeep gebruik je telkens weer, waardoor je hem kunt verontreinigen, met een scheercrème is dit niet, omdat je steeds nieuwe crème gebruikt uit de fles.

U kunt meer scheertips en informatie vinden betreft nat scheren met de kwast, zodat u de scheerbeurt kunt optimaliseren, zie link.