Hoe epileer ik het beste voor de eerste keer me wenkbrauwen?

Mijn wenkbrauwen zijn net een oerwoud! ik wil het weg halen maar vind het zonde van mijn geld om naar de schoonheidspecialiste te gaan voor mijn wenkbrauwen. Een vriendin zij tegen mij dat je een goede basis nodig had maar die zie ik niet!

Kan iemand mij helpen want dit kan gewoon echt niet meer!
Ik voel mij heel onzeker hierdoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt beter wat geld uitgeven aan de schoonheidsspecialiste en het daarna bijhiuden,
Zelf klooien geeft een grote kans op misvormde wenkbrauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik de zoekfunctie van GV;
http://www.goeievraag.nl/vraag/wenkbrauwen-epileren.165020 http://www.goeievraag.nl/vraag/wenkbrauwen-epileren.62176

Antwoorden (5)

Op Youtube kan je veel tips & tricks vinden op dit gebied (eyebrow shaping). Bekijk er een paar en ga dan zelf aan de slag (met een goede pincet).
http://www.youtube.com/watch?v=7YdvoWnTOlU
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig filmpje, ook goed dat ze laten zien hoe je ze moet knippen.
Ik raad je aan om het de eerste keer door iemand te laten doen die er verstand van heeft. Vooral omdat jezelf aangeeft dat het net een oerwoud is. Als je het toch zelf wil doen, raad ik je aan om met de haartjes onder je wenkbrauwen te beginnen. Dan zie je vanzelf de vorm terug komen. Begin niet met de haartjes boven je wenkbrauwen. Na de haartjes onder kun je het beste de haartjes tussen je wenkbrauwen weghalen. Let erop dat de uiteindes (die het dichtst bij je neus zitten) van je wenkbrauwen ongeveer boven de hoek van je ogen komen. Dat is meestal het mooist. Ik hoop dat je wat aan mn antwoord hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is om je natuurlijke wenkbrauw vorm te laten voor wat het is, en alleen de de haartjes die er om heen 'zwerven' weg te plukken. Een wenkbrauw 'shapet' je gezicht als het ware, en je natuurlijke wenkbrauw doet dat het beste voor je gezicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je begint met het epileren van je wenkbrauwen ga je eerst bekijken welke haartjes je moet weghalen. Door een potlood langs je neus te leggen kan je bekijken hoe lang je wenkbrauw moet worden. Leg het potlood langs je neus tot je ooghoek. Doe dit bij je binnenste en buitenste ooghoek. Trek een denkbeeldig lijntje en de haartjes die buiten dit denkbeeldige lijntje vallen moeten weggehaald worden.

Je weet nu hoe lang je wenkbrauw moet worden, maar nu ga je kijken hoe dun je wenkbrauw gaat worden. In principe heb je dit zelf in de hand, maar je kan het beste rustig aan beginnen. Begin eerst de losse haartjes onder je wenkbrauw weg te halen. Je zal zien dat je wenkbrauw er al snel veel mooier uitziet. Wanneer je je wenkbrauwen dan nog te dik vind, dan kan je altijd de onderste rij met haartjes weghalen.

Tips voor het epileren van je wenkbrauwen
•Zorg voor goed licht. Door in het juiste licht te staan kan je precies zien waar de ongewenste haartjes zitten.
•Epileer de wenkbrauw haartjes één voor één. Trek geen plukken tegelijk er uit. De kans is groot dat je dan teveel weghaalt en je wenkbrauw verpest. Bekijk je wenkbrauwen iedere keer kritisch voor je weer verder gaat met epileren.
•Werk van binnen naar buiten toe en van beneden naar boven.
•Epileer nooit de haartjes boven je wenkbrauwen. Je kan de vorm van je wenkbrauwen dan verpesten.
•Wanneer je voor het eerst je wenkbrauwen gaat epileren of je gaat veel haartjes tegelijk weghalen, houd er dan rekening mee dat je huid tijdelijk rood kan zien.
•Doet je huid pijn van het epileren, houd er dan een ijsklontje tegen om de pijn te verzachten.
•Wanneer je voor de voor de eerste keer je wenkbrauwen wilt gaan epileren, maar je bent bang dat het misgaat, dan kan het een tip zijn om je wenkbrauwen de eerste keer door de schoonheidsspecialiste te laten epileren voor de juiste vorm.

Conclusie

De meeste vrouwen epileren hun wenkbrauwen. Wanneer je eenmaal doorhebt hoe het moet, dan is het epileren van je wenkbrauwen heel makkelijk. Wenkbrauwen die geëpileerd zijn zien er verzorgd uit plus je ogen lijken groter. Maar het is wel belangrijk om je wenkbrauwen op de juiste manier te epileren. De vorm van je wenkbrauwen moet goed zijn en het is ook belangrijk om niet teveel haartjes weg te halen. Je kan dan de vorm van je wenkbrauwen verpesten en het ziet er raar uit.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.leerwiki.nl/Tips_voor_het_epileren_van_je_wenkbrauwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent de enige die aangeeft, dat je nooit de bovenkant van de wenkbrauw moet epileren, verder ook een prima, duidelijk antwoord +
Ik snap dat je liever je geld niet wilt uitgeven aan een schoonheidsspecialiste maar soms kan het al voor 7,50 voor alleen de wenkbrauwen. Ik heb het wel zo gedaan. sinds dien doe ik het altijd zelf. Maar ik heb nu wel een goede basis die bij mij past.