Hoe kom ik als 30 jarige van mijn puisten af ?

Ik ben een 30jarige vrouw,ik was bijna elke dag mijn gezicht met de 3in1 scrub van Garnier maar heb toch onzuiverheden in mijn gezicht.
Mijn gezicht is altijd vettig en glimt.
Spontaan komen er puisten door die soms niet eens rijpen maar dan weer weggaan.
Heb er nu spontaan 2 bij m'n neus,boven elkaar en ze doen vreslijk pijn,alsof ik een klap op mijn neus heb gehad,zo beurs voelt het aan.
Heeft iemand tips ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (13)

Gewoon niet aan komen, na een paar dagen zal het vanzelf weggaan.

Als je perse iets ervoor wilt gebruiken, dan kun je de Acné-creme van Biodermal gebruiken. Deze heeft bij mij ook erg goed geholpen. ( Al ben ik 18, met "jeugdpuistjes)
Tea-Tree Oil zou je ook kunnen aanstippen op de puisten.

En voor je onzuiverden kun je ook langs de schoonheidsspecialist(e). Die kan je er vanaf helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik lees het ook al!
Je was je gezicht ELKE DAG!? met de 3 in 1 scrub!? Dat is dus je fout.
Deze scrub heb ik ook, en deze moet je dus niet elke dag gebruiken.
Hierdoor wordt je gezicht dus vettig, en glimt het. Je moet je gezicht elke dag met een reinigings gel reinigen. Je scrubt als het ware je beschermlaag van je gezicht weg, hierdoor krijg je een vettige huid.
Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met reactie en antwoord, uit ervaring!
Probeer eens iets anders. Bijvoorbeeld een wasgel voor een vettige huid. Gebruik wekelijks een scrub die je dode poriën verwijdert.
Als het aanhoudt, kun je eens naar de dermatoloog gaan. Zij weten wel wat je ermee moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst maar een stoppen met die scrub en andere zeepmiddeltjes. Die zijn vermoedelijk erger dan de kwaal.
Bovendien is 30 geen leeftijd meer voor 'jeugdpuistjes' die vanzelf over gaan, maar kun je spreken van serieuze acne. Dat betekent dat je er het beste eens mee naar de huisarts kunt, want er is meer aan te doen dan je denkt.

Wat je nu doet (wassen met een sterk ontvettend product) is vermoedelijk juist voor een (groot) deel de OORZAAK van de verhoogde talgproductie van je huid. Als het duidelijk niet baat, wil dat niet zeggen dat het niet schaadt.

Je gezicht schoonhouden is goed, zeker als je veel buiten komt in niet-schone lucht (stad ofzo), maar gebruik dan wel een volledig zeepvrije waslotion die je huid NIET uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijze woorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens! Dikke+
zoals al eerder geantwoord is is dit waarschijnlijk geen jeugdpuistjes meer maar acne. Ik zou aan de huisarts een verwijzing naar een huidarts vragen. Kan best zijn dat het een allergische reactie is. En sommige producten verergeren het alleen maar.
Ik wens je veel succes met het zoeken naar de oorzaak van de puistjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welke pil je gebruikt? Bij mij zijn al mijn puistjes verdwenen toen ik de Diane 35 pil ging gebruiken. Nu ben ik gestopt met de pil en ook nu heb ik geen puistjes meer. Ik ben 43 jaar. Vaak is de oorzaak van puistjes iets van binnenuit. Al die middeltjes zijn meestal maar tijdelijk. Ook kan het gebeuren dat je je natuurlijke weerstand verliest door teveel gebruik van middeltjes, waardoor het alleen maar erger wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de schoonheidspecialiste, die kan je een speciale acnebehandeling geven en de juiste cremes aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem je voeding onder de loep en kijk of je misschien te vet en te ongezond eet. Fruit en verse groenten, granen toevoegen. Genoeg drinken (water en groene thee).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens gehoord dat het een combinatie van hormonen, stress en ongezond eten is (er schijnt GEEN ENKEL voedingsmiddel te zijn dat puistjes veroorzaakt, maar gewoon slecht eten in het algemeen. En misschien ligt het dus ook aan stress. Misschien kunt u eens nagaan waar die dan vandaan komt (als het dat is)! En het is dus voor een deel ook aanleg neem ik aan dus dan is er helaas niets aan te doen.
Wat ik altijd doe is Clearasil gebruiken. Wat bij mij ook goed helpt is Tee-tree creme (of zoiets). ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x per dag je huid wassen met lauw water ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
als het puistjes zijn teminste, als t acne is is t een ander verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt gek maar ik heb ook last gehad van veel puistjes en acne...
Mijn vader zei als je seks hebt gehad of regelmatig (wel met je eigen partner) dan valt een soort spanning van je af en je puistjes worden minder of acne verdwijnt.
Ik geloofde hem niet maar nu ben ik al 10 jaar getrouwd en heb regelmatig (je weet wel) en mijn puistjes zijn veel minder en ook geen vettig gezicht meer....
Ik let wel op mijn voeding, niet te vet eten of te veel chocolade. Ook was ik elke dag ontspannen mijn gezicht in de ochtend met een washandje en gewoon water koud, lauw of soms warm en voordat ik ga slapen ook.
Geen clearasil meer of andere middeltjes.
Ik moet ook bekennen dat ik 3 keer een speciale behandeling hebt gehad om mijn meeeters te laten verwijderen maar nu helemaal niet meer, dat was toen mijn acne echt te erg was...
Ik hoop dat wat aan mijn tips hebt, het is belangrijk dat je ontspannen bent en niet denkt , o nee, het ziet er niet uit en wat zal de ander niet denken, geloof me ik heb dat ook gehad.
Door die spanning blijft je huid vetter, ook van zweet enzo.
Als ontspannen bent zweet je minder en is je huid minder vetter..

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste je huid van binnenuit reinigen. Neem bijvoorbeeld brandnetel thee. Google maar eens op kruiden en onreine huid of puistjes o.i.d. Je drinkt 3 koppen per dag het herstelt van binnen uit dus neemt gelijk de oorzaak weg. Zo zijn er meer middelen die neit zo agressief zijn en je huid niet uitdrogen.

Je kan ook een ei masker nemen. Dit sluit je poriën waardoor er minder snel vuil in kan komen.

Je neemt een ei en je doet het ei wit en geel apart in een schaaltje. Je klutst het eiwit wat op tot het schuimt en dan smeer je het na het scrubben op je gezicht. Je laat dit zitten tot je niet meer kan lachen en dan was het het af. Voor een goede moisturizer smeer je daarna het eigeel op. Hetzelfde al met het wit. Echt heerlijk. Heb het gister nog gedaan. 1 tip douche daarna want ik deed dat niet en toen ik de deur uit wilde stappen merkte mijn man gelukkig op dat er nog allemaal eigeel in mijn wenkbrauw zat haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook ik had (toen ik 35 was) veel last van puistjes.
was toen ook wel net bevallen maar na een jaar was ik het toch echt wel beu!
mijn haar was ook erg dun geworden.
op advies van de huisarts ben ik vit. B12 tabletten gaan slikken (gewoon van het kruidvat) en mijn huid is er enorm van opgeknapt (nu mijn haar nog, helaas)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zuivere teatree olie ( merk kruidvat) als ik het puistje voel komen snel een beetje erop. En dat gaat het meestal sneller weg. De olie dood de baterien denk ik. Het kost trouwens maar 2 of 3 euro.