klopt het dat mensen met roodheden en sproeten geen concealer en/of foundation kunnen gebruiken? zoniet, welke concealer & foundation verbergt het?

de nicht van mijn beste vriendin heeft dat, en ze vroeg aan mij of dat kon, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Nee dat klopt niet. Zij kunnen met foundation/concealer juist die roodheden wegwerken! Sproeten zijn wat moeilijker weg te werken, maar daar is foundation/concealer ook niet voor bedoeld. Foundation is vooral bedoeld om je huid een egale tint te geven en met concealer kun je de oneffenheden op je gezicht (bijv. puistjes) wegwerken.

Iedereen kan dit gebruiken, al moet je wel een foundation/concealer gebruiken die goed bij je huiskleur past! Om dit te testen kun je een beetje op je kaak smeren, een goede foundation is 1 tintje lichter dan je originele huidskleur of 'maximaal' dezelfde tint. Pak nooit een foundation die donkerder is dan je eigen huid, dit zie je en is lelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er op dat foundation beige is en geen rozetinten bevat. Als je roodheid weg wilt werken kun je groene poeder gebruiken onder foundation. Rood en groen nutraliseren elkaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
=neutraliseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor sproeten en foundation kijk naar dit artikel: http://www.beautylab.nl/2011/08/sproetjes-en-foundation/ en voor roodheden kun je "groene producten" gebruiken. Als het kleine plekjes zijn kun je groende concealer gebruiken onder je foundation. Dit is gewoon te vinden bij de drogisterij, Hema etc. Wees hier wel voorzichtig mee, als je het teveel op smeert kan het een wat "grijzig" effect geven.
Als het om het hele gezicht gaat kun je beter een crème gebruiken met een groene tint. Clinique heeft de "Redness Solutions" lijn die hier voor geschikt is. http://www.misslipgloss.nl/clinique-redness-solutions/
Dat Dit is te koop bij bijv. Douglas, laat je daar goed informeren, vraag testertjes en probeer het een en ander uit wat jij het meest prettig vind om te gebruiken.