werken zweethanden op touchscreen beeldscherm?

Ik heb heel erg vaak zweethanden maar nou wil ik een touchscreen telefoon , werkt dit dan wel en als dit niet is wat kan ik er dan tegen doen want ik wil een touchscreen telefoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

dit zal dan wel werken, al is het niet erg fris.
een touchscreen raak je meer met je nagel aan dan met de platte vingertop, omdat je dan iets nauwkeuriger kunt werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik idd ook bij mij touch, die reageert op warmte, als ik koude vingers heb reageert mn telefoon slecht
Maakt niks uit werkt gewoon tenminste mijn iPhone wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja alleen je krikgt wel beetje vet vleklen op je scherm

Toegevoegd na 1 minuut:
"krijgt" "vlekken"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk met wat voor een touchscreen gaat werken.

Je hebt telefoons met een resistief scherm. Deze reageert op elke soort van druk. Dus dit reageert op alles. Echter is dit type touchscreen al veroudert en word het niet meer vaak geproduceerd in een telefoon. En dit touchscreen is ook niet zo fijn.

Verder heb je een capacitief scherm. Deze reageert op lichamelijke elektrische pulsen en heeft vaak moeite met vocht. Maar vaak lees/hoor ik verhalen dat het niet werkt in de regen. Aangezien regen niet geleid, gaat dat dus moeilijk. In zweet zit echter zout, waardoor het gaat geleiden.
In principe is het dus gewoon mogelijk, maar het kan anders uitpakken. Afhankelijk van je zoutgehalte in je zweet, maar aangezien zweet niet genoeg weerstand zal bieden zal het wel werken. En als je het aanraakt druk je het zweet weg, waardoor je vinger het scherm toch wel aanraakt.
Capacitieve schermen worden voor bijna elke huidige telefoon gebruikt.
Misschien vind je het vaag, maar laat ik het zo zeggen: Een capacitief scherm is hetzelfde als een scherm van een Iphone.

Je kan altijd zien/vragen als je een telefoon koopt wat voor een scherm die heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja opzich werkt dat wel maar niet optimaal.
De touchscreen kan door de zweetvinger de aangeklikte plek meestal niet gelijk vinden,daardoor moet je meerdere keren drukken voordat je resultaat krijgt.

Ik gebruik een touchscreen altijd met de vingertop en niet de onderkant van mijn duim bijv.

Tip: neem een doekje als je een snelle zweter bent en veeg het zweet af en toe van je handen en scherm