ik heb een vraag hoe oud zullen de meeste jongeren zijn dat ze gaan scheeren ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je het over jongens en hun kin, of over meisjes en hun oksels en schaamstreek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je voor jongens of meisjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over hin kin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hun snor
Ritsuka
12 jaar geleden
als je last hebt van de haren op je gezicht, dan ga je ze scheren. Per persoon verschillend. Vraag je vader anders om advies.

Antwoorden (4)

Hangt af van je haargroei en of je die haargroei ongewenst vind.

Mijn snor begon te groeien aan het eind van mijn veertiende jaar. Ik heb er voor gekozen om mijn snor te scheren, omdat ik het niet vond passen.
Verder heb ik nog geen baard of bakkebaard.

Hangt ook af van je afkomst. Turkse vrienden van mij begonnen eerder met scheren, omdat hun snor en baard eerder begon te groeien. Ik ben Moluks, dus bij mij valt het wel mee.

En tsja, ik zie ook jongens lopen van mijn leeft (16) met een baard die ze bewust hebben laten groeien. Dus je hoeft je niet eens te scheren.

Je kan het ook over schaamhaar hebben. Daar kan ik je helaas niks over vertellen aangezien ik niet weet hoe mannen in mijn omgeving met schaamhaar omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor meisjes is dit ongeveer tussen de 13/15 jaar en bij de jongens iets later. Dat is rond de 14/16 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is HEEL erg verschillend, Ik bedoel ik ben 22 en heb een zwarte haarkleur, Mijn gezichtshaar is dus pas opgang gekomen rond me 18e, En ik begin nu pas stoppels te krijgen,

Schaamhaar, groeide al vanaf me 14e

Okselhaar groeide vanaf me 15e ongv, Lange haartjes maar niet DIK,

Buik haar groeide vanaf me 15 a 16e,

Borsthaar begon pas rond me 19e

( Dus de ene is 12 en begint al haar te krijgen op vele plekken )

En de ander krijgt dat laat !!
Dat geld overigens ook voor de groei van je geslachtsdeel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dezelfde vraag als: wanneer komen de meeste jongeren in de puberteit? Je kunt natuurlijk wel een gemiddelde uitrekenen, maar het zal ergens tussen de 12 en 20 jaar liggen. De een heeft een zwaardere baardgroei dan de ander en gaat zich dan eerder scheren. De ander heeft juist weinig baardgroei en zou zich graag willen scheren maar heeft nog niets. Je kunt je ook niet scheren en je baard/snor laten staan en ook een 3-dagen baardje wordt tegenwoordig als sexy ervaren.