Hoe scheren 'dikke' mensen hun schaamhaar?

Bedoel het woord 'dikke' niet beledigend hoor, want mij maakt het niet uit of iemand dun dik stevig of slank is.
Maar sinds de feestdagen zit mijn buik een beetje in de weg wanneer ik mezelf onthaar. En ik ben niet dik, wel een beetje stevig. Nu vraag ik me af hoe mensen die nog steviger zijn dan ik nu ben, hun schaamhaar scheren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een spiegel
Cryofiel
12 jaar geleden
Niet iedereen scheert schaamhaar. Ik zie onder de douche beide, waarbij het aantal scheerders minder dan 50% is. Bij vrouwen wordt meer geschoren dan bij mannen - misschien dat van de vrouwen 45% tot 50% zich scheert, en van de mannen 20% tot 25%. Althans, van de mensen die ik wel eens naakt zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je er wel goed bij dan? Ik snap best dat je jezelf nog goed aan kunt raken als je dik bent, zou wat zijn, anders kon je jezelf niet eens wassen ;) maar om er met scheren goed bij te kunnen moet je jezelf dan toch in allerlei bochten wringen, of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik laat mijn man dat altijd doen. vind ie helemaal niet erg! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wel niet? :)

Antwoorden (6)

Misschien wel niet. Want het is lang niet altijd noodzakelijk om dat te doen. Ik heb in de zorg gewerkt, oa en pas eenmaal iemand gezien die zoveel schaamhaar had dat het ongewenste beharing was. De meeste mensen zijn gemiddeld behaard daar ter plaatse, en dan is goed wassen voldoende.
Alles scheren is nog niet zo lang mode. Het is dus maar een mode, en dan nog lang niet bij alle mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik met je eens, maar ik vind het prettig om me te ontharen. Net zoals er ook slanke mensen zijn die dit niet prettig vinden, of dikke mensen die zich ook willen ontharen.
Hoe doe je dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk een optie (en nog een leuke optie ook) om het samen te doen, in bad, onder de douche, of in bed :)
Als je met één hand de *boel* een beetje strak trekt, lukt dat wel, als je niet te stoutmoedig te werk gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, de boel :D +
Met een spiegel is alles wel goed in beeld te krijgen. Dit kan dus een handig hulpmiddel zijn bij het scheren, als je van bovenaf niet alles meer goed kan zien, omdat de buik er voor hangt.
12 jaar geleden
Mogelijk is de partner daarbij behulpzaam....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen die zwanger zijn hebben het vaak ook erg moeilijk omdat ze er niet meer bij kunnen doordat hun dikke buik er voor staat

Ik ben zelf ook stevig en gebruik zelf Wax ook kan je daar over in de link lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou gewoon op gevoel.