Hoe zorg ik ervoor dat mijn vloeibare foundation geen poederlaag achterlaat (zie beschrijving)?

Hey mensen,

Ik heb een vraag over vloeibare foundation.

Ik heb al 3 vloeibare foundations geprobeerd.
Maar ze laten allemaal een poederlaag achter, en als ik mensen op internet zie die dezelfde foundation hebben, die krijgen een mooi resultaat, bij hun droogt de foundation niet op, en bij mij wel, en daarom lijkt het alsof er een poederlaag overheen zit.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de vloeibare foundation geen poederlaag achterlaat en, niet opdroogt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
bij de mensen 'op internet' en in de reclames word hoogst waarschijnlijk Photoshop gebruikt.
Kijk hier maar (nog veel meer voorbeelden op de pagina van deze persoon):
http://nienna1990.deviantart.com/art/Stephan-Bourson-Retouch-189334091
http://nienna1990.deviantart.com/art/Stefan-Bourson-Beauty-260944876
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frappant dat je deze vraag stelt en je volgens je profiel een jongen van 14 bent... Maar sorry, ik heb geen ervaring met foundations.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tijdje terug zag ik iets op televisie over make-up voor mannen, probeer dat eens.
Foundations zijn gemaakt voor de vrouwelijke huid die op een aantal punten toch wel verschilt van de mannelijke huid. @Ritsuka: Mooie bron, geeft goed weer hoe onrealistisch het schoonheidsideaal is in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel de reclames niet, maar mensen die het aanbrengen waar filmpjes van zijn op YouTube
Ritsuka
12 jaar geleden
Gebruik je verder wel een goede reiniging en verzorging van je huid? Als je huid bijvoorbeeld droog is, kun je met foundation last krijgen van schilfertjes.
Laat je eens adviseren door een schoonheidsspecialiste.

Antwoorden (8)

Ik heb een foundation + serum in 1 van max factor, misschien helpt dat? Is wat meer vloeibaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dekkende foundation koopt, gebeurt dit altijd, dit kun je oplossen door een bronzing powder erover heen te doen, dan krijg je iets meer glans en dat komt natuurlijker over, je kunt ook transperante foundation kopen, dan heb je direct een natuurlijker effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat jij foundations hebt die niet afgeven of in ieder geval weinig. Deze drogen erg in en dat is mischien die poederlaag waar je het over hebt.
Je zou ook gekleurde dagcreme kunnen gebruiken of een hydraterende foundation. Een goeie hydraterende dagcreme onder de foundation wil ook wel helpen. Succes met smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jij kiest voor een matte foundation.
En breng je niet teveel aan? Teveel geeft een poppengezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja idd
De poederige finish die ontstaat, wordt veroorzaakt door óf een vochtarme huid óf door een té matte/olievrije foundation.
De oplossing hiervoor zou een sterk hydraterende dag- en nachtcreme plus serum kunnen zijn. Als je je huidige foundations op wil maken, wat ik mee voor kan stellen, spray er dan 5 min na het aanbrengen een 'face mist' overheen. Die heb je in luxe (sisley) en voordelige (evian) varianten.
Zoals eerder gezegd, kan een gekleurde dagcreme ook je probleem oplossen. Laat je goed adviseren in een winkel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx
Mischien moet je het met een stippeling brush aanbrengen zorgt ook voor geen plemuur effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik nog niet
ik heb ook altijd last van droge huid en dat het er niet mooi uit ziet. maar ik gebruik nu BB cream van garnier dat is dagcreme en foundation en die zit bij mij wel mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die heb ik ook maar droogt ook op bij mij
ik heb daar ook altijd last van,
wat ik nu doe is een beetje foundation en een beetje dagcreme meng. dit trekt wat mooier in de huid/ droogt mooier op.