Zou iemand me meer uitleg kunnen geven over zonnebank?

Vanaf hoeveel jaar mag je het doen, en is het niet te slecht voor de huid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Welkom op deze informatieve website over de zonnebank. De bedoeling van deze site is om allerlei informatie te verzamelen over de zonnebank. Het is belangrijk om de zonnebank correct te gebruiken om onze gezondheid niet te schaden. Onze rubriek met tips om de zonnebank te gebruiken komt hier goed tot zijn recht.

Er bestaan uiteraard ook veel voordelen voor mensen die af en toe eens onder de zonnebank te gaan. De aanmaak van vitamine D door ons lichaam is hiervan een goed voorbeeld, vandaar dat het nuttig kan zijn om tijdens de winter onder de zonnebank te gaan om het gebrek aan zonlicht (dat nodig is voor de aanmaak van deze vitamine D) op te vangen.

http://zonnebankinfo.be/
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag die gesteld wordt.
Zonnebank: gevaarlijk of juist gezond?
Zonnebanken kunnen huidkanker veroorzaken, maar de vraag is of dat een reden is om de zonnestudio te mijden. Zonnebanken zijn namelijk niet slechter dan de zon zelf. Beide zorgen zij voor UV-straling; door rood te verbranden vergroot de kans op huidkanker. Een zonnebank is echter heel gedoseerd te gebruiken: je hebt de blootstelling aan UV-A en UV-B veel beter in de hand dan bij zonnen in de buitenlucht. Hierdoor bouw je bescherming op tegen UV-straling en maak je extra vitamine D aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik van zonnebanken is alleen toegestaan aan personen van 18 jaar en ouder.

Dat willen zeggen: in een zonnestudio.
Als je thuis zo'n ding hebt mag je die gebruiken hoe je maar wilt.

Draag op de zonnebank altijd een goedgekeurde beschermingsbril.
Hier vind je nog meer regels voor het goed gebruiken van een zonnebank:
http://www.verstandigzonnen.nl/docs/10GoudenRegels.pdf

En ja, ga er maar gerust van uit dat het niet goed is voor je huid.

Nu is dat met alles wat niet helemaal normaal en dus eigenlijk onnatuurlijk is:
Je kunt er wel gebruik van maken, maar dan heel voorzichtige en met mate.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar je weet toch dat een bruine huid al lang
geen mode meer is?

Weg met de zongetinte huid, de bleke huid is weer in. Een wit snoetje staat meer garant voor een gezonde huid. Beroemdheden geven het voorbeeld en ook de topmodellen op de catwalk ogen witter dan ooit.

Een porseleinen huid is het gevolg van een gezonheidshype die al langer gaande is. Zonnebanken lijken stilaan passé en ook de schadelijke gevolgen van de zon laten duidelijk hun sporen na.

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/2036034/2009/11/14/Bruine-teint-is-uit-leve-de-blanke-huid.dhtml