Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een idee wat de kostprijs ongeveer is per maand van een jacuzzi, sauna, zwembad,.. ?

Ik zou graag een privé-sauna starten. Mijn eigen zaak hebben is altijd al een droom geweest.

Maar ik heb eigenlijk geen idee wat de kostprijs ongeveer is per maand van een jacuzzi, sauna, zwembad,.. Kan iemand me hierbij helpen? Men moet er wel rekening mee houden dat de toestellen de ganse dag gebruikt worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het ligt aan hoe vaak je het gebruikt en hoe vaak je het water schoonmaakt en dat kost geld en stroom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel mensen verwacht je?
Een tweepersoonssauna heb je al voor 100 euro :)
Bedenk in je businessplan ook waar je je sauna opent: in sommige gemeenten willen de bewoners absoluut niet het risico lopen door hun 'buren' naakt gezien te worden.
Kortom: er komt veel meer bij kijken dan je denkt.
Ga eerst eens naar de kamer van koophandel :)

Toegevoegd na 4 minuten:
onderschat bij een drukke sauna ('...de ganse dag gebruikt...') de schoonmaakkosten niet.
De eisen bij dit soort instellingen zijn best streng (denk aan legionella, maar ook aan gewone hygiene).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding