Hoe zorg ik dat die eeltpleisters er niet af vallen?

Ik heb een soort van eeltpit onder m'n voet en heb er eeltpleisters voor gekregen. Op de achterkant van het doosje staat dat het belangrijk is alleen de verhoornde huid met de pleister af te plakken. Dat is dus maar een klein stukje. De pleister moet vervangen worden na 2 dagen. Maar iedere keer zie ik na een uur dat ie er al af is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien helpt een sok eroverheen dragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde probleem! Ik plak de pleister dan maar 's avonds als ik naar bed ga op, zit ie in ieder geval 8 uur lang wel goed. En dan overdag doe ik er meestal van die pleistertape overheen, maar werkt niet zo heel goed.

Antwoorden (4)

er een smal snelverband om de hele omtrek van de pleister doen en dit dagelijks vervangen i.v.m. eventuele zweetlucht welke blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er een gewone pleister overheen plakken.
Die zijn langer en kun je elke dat vervangen.
Zijn ook nog goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat het gaat om een eksteroog of likdoorn, daar kun je ook speciale pleisters of aanstipvloeistof voor kopen, dit blijft beter zitten, omdat de vorm van de pleister is aangepast op een eeltpit, de aanstipvloeistof kan er sowieso niet afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de verkoopster zijn die te dik en vallen die er onder de voet juist af. Ze zei dat die handiger waren als je een eksteroog op bijv je kleine teen had, maar niet aan de onderkant van je voet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaan pleisters voor op de tenen, maar ook voor onder de voet, oa van Scholl en Compeed.
Bij het kruidvat hebben ze leukopor (dit is papier) van 2,5 cm breed, maar dit gaat stuk.
Daarnaast hebben ze ook op linnenbasis dezelfde rol (weet alleen geen naam) het is ook 2,5 cm breed.
Als je dit even rond je voet doet, blijf je pleister wel zitten.
Ik las dat je de pleisters heb gekregen?
Misschien van een huisarts.
Let op: een pleister over een likdoornpleister plakken mag NIET bij iemand met suikerziekte, omdat de huid onder de pleister week wordt en open kan gaan, en wondjes aan een voet gaan bij iemand met suikerziekte heel moeilijk dicht.

Wat ook een mogelijkheid is:
Ga even bij een pedicure langs, alleen om die likdoorn te verwijderen, (dit kost meestal maar een paar euro) met een paar minuten ben je van je likdoorn af.

Als je met pleisters aan de gang ga, heb je vaak meerdere pleisters nodig om de likdoorn te verwijderen.