Hoe kan je je bruine haarverf (een beetje) uitwassen? / je geverfde haar oplichten? Zonder kapper

Ik had (geblondeerd) blond haar en heb het vrijdag bruin laten verven maar ik vind het niet mooi. Ik was al constant met head and shoulders maar zie geen verschil. Kan ik over 2 weken lichtere highlights laten zetten? Ik wil geen oranje haar. Wat kan ik doen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Permanente haarverf is in principe niet uit te wassen, maar zal met de tijd wel vervagen als de ondergrond licht is. Pas op met highlights op je toch al geblondeerde (dus beschadigde) haar. Voor je het weet heb je dor en droog haar zonder glans. Laat je haar even met rust, verf het een week of zes niet. Geef het twee keer per week een lekker masker en verzorg het goed. Ga over zes weken naar een goede kapper en vraag om advies. Die kan misschien met een laag waterstofperoxidegehalte jouw lokken alsnog omtoveren tot een mooie hazelnootkleurige bos.

Blond spray van de hema werkt heel goed. Ook kun je kamillethee door je haar heen spoelen of een beetje met water aangelengd citroensap bij je shampoo doen en dan je haar wassen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100