Kunnen twee mensen één scheerapparaat delen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt je ook ziek als je dit 1 keer gedaan hebt?

Antwoorden (12)

Het kan wel, maar uit hygienisch oogpunt zou ik het niet doen.
Ritsuka
12 jaar geleden
natuurlijk kan dat maar persoonlijk zie ik dit toch echt wel als een persoonlijk gebruiksvoorwerp.
En als je open wondjes hebt is de kans aanwezig dat je dingen overbrengt ....... en dat zijn niet de leukste dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's net zo hygienisch als samen één tandenborstel delen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op ieder gezicht, zeker rond de neus en mond, leven veel soorten bacteriën, soms schimmels en zelfs heel kleine parasieten.
Hiermede zou je de ander kunnen besmetten, bij het gebruik van het zelfde scheerapparaat.
Dus maar niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen herrt is niet hygyenisch en herrt kan de andere ziek
Maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer en ik delen één apparaat. Geen probleem. Het is z'n apparaat die je onder de kraan kan afspoelen en we maken hem beide netjes schoon.
Ligt er ook maar net aan met wie je 'm deelt denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan makkelijk een apperaat delen
maar uit hygienisch oogpunt zou ik allebij een appart mesje nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is net zo hygiënisch als samen een toilet delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er maar voor zorgt, dat ieder zijn eigen mesjes gebruikt, is dat bij een (nat) scheerapparaat geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste geen persoonlijke gebruiksvoorwerpen, zoals tandenborstels, scheermesjes en scheerapparaten gaan delen. Door gemeenschappelijk gebruik te maken van deze voorwerpen, ontstaat er de kans dat je sneller bacteriën, virussen en eventuele infecties makkelijker over kan dragen. Wees hier dus voorzichtig mee, want ook zonder dat je weet dat de ander een infectie heeft, kan deze uiteraard doorgegeven worden.

Vooral tijdens het scheren is de huid gevoeliger, eventuele wondjes bieden de bacteriën, virussen en infecties meer kans opslagen. Dat is juist niet de bedoeling!

Dus wees slim en voorkom deze narigheid door ieder voor zich een scheerapparaat aan te schaffen.

Met vriendelijke groet,

Mencare24
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar ik vind het niet zo hygienisch om elkaars scheerapparaat te gebruiken. Als het alleen om de oksels gaat en het goed wordt schoongemaakt zou ik het misschien nog wel doen.. maar mijn voorkeur gaat uit naar ieder een eigen apparaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er net aan wat voor scheerapparaat je gebruikt. Wanneer je een schoonmaakstation hebt kan je gerust een scheerapparaat met zn 2en gebruiken. Niet al te veel stressen dus.