bestaan er oefeningen om een wat "hangende" onderkin te verminderen?

Toegevoegd na 6 minuten:
ik ben serieus dikker geworden, en mijn profiel is hierdoor fors veranderd. het stukje tussen mijn kin en mijn hals loopt hierdoor niet meer recht, maar schuin. Het is niet echt een "dubbele kin" zoals ze zeggen, ook geen hangend verlebberd vel, maar dus wel een onderkin die vanaf ongeveer 1,5 cm achter mijn kin schuin naar beneden gaat naar mijn hals toe. Als ik recht vooruit kijk, valt dit niet op, maar wel in profiel. Ik schrok echt van de kerstfoto's dit jaar en vind het niet mooi, dus hoop ik dat ik dat een klein beetje wegkrijg met mijn vermageringskuur (na de feestdagen) en oefeningen.
Maar welke oefeningen trekken dit stukje lichaam terug "hoger"? En helpen die echt?

3.7K
Kimath
12 jaar geleden
tip: als je ziet dat iemand een foto gaat maken, druk dan je tong tegen je gehemelte aan, zo span je dat gedeelte van de kin aan en lijkt het strakker.

Het beste antwoord

Verschillende oefeningen om je onderkin te verstevigen
Doe je mond wijd open en duw je onderkaak naar voren en dan naar boven zodat je ondertanden over je boventanden reiken tot over de bovenlip. Om de oefening intensiever te maken kun je je hoofd naar achter bewegen. Doe deze oefening 10 keer langzaam achter elkaar en de serie van 10 zou je 3 tot 4 keer per dag moeten doen. Elke dag.
Sla met de rug van je hand tegen je onderkin. Houd dit enkele minuten vol en herhaal dit weer 2 tot 3 keer per dag.
Ga plat op je rug liggen met je benen gestrekt en je armen naast je lijf. Druk je kin op je borst en houd 2 seconden vast. Laat je hoofd dan weer rustig zakken. Herhaal dit 25 keer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oefening 4
Dit is de makkelijkste oefening om van een onderkin af te komen. Houd je handpalmen tegen je onderkin aan en masseer de spieren onder je kaak. Je spieren worden verscherpt tijdens deze oefening en worden gedwongen om actief te blijven. Het is belangrijk dat je hierbij je tong tegen het gehemelte aan houdt. Doe deze oefening ongeveer 3 minuten per keer. De oefening is effectiever als je hem meerdere keren per dag uitvoert. Na een paar weken zal je de eerste resultaten kunnen zien.
Oefening 5
Kauwen is een goede methode voor het wegwerken van een onderkin. Maar veel eten is juist niet gunstig voor een onderkin. Daarom werkt kunstmatig kauwen het beste. Kijk voor deze oefening omhoog en maak kauwbewegingen, net als wanneer je eet. Open en sluit je mond herhaaldelijk. Wanneer je pijn begint te krijgen, dien je onmiddellijk te stoppen. Herhaal de oefening zo vaak als je je er zelf comfortabel bij voelt. Tip: voer deze oefening uit als je alleen bent.
Oefening6
Ga in een comfortabele positie zitten en kantel je hoofd naar rechts. Span de spieren van je hals en blijf gedurende 10 seconden in deze positie. Hierna verander je van richting en kantel je je hoofd naar links. Span de spieren van je hals wederom 10 seconden. Herhaal deze oefening hooguit 5 keer achter elkaar.
Oefening 7
Dit is de meest simpele oefening en kun je vrijwel gedurende de hele dag uitvoeren: kauw op suikervrije kauwgom! Door de kauwbewegingen worden de spieren in je hals en kin aan het werk gezet en hierdoor is deze oefening vrij effectief.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
super, nu nog de discipline om dit iedere dag te doen. ik denk dat ik één van die kerstfoto's aan mijn spiegel hang als motivatie :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes ermee. :) Als je veel in de file staat kun je misschien een aantal oefeningen daar uitvoeren :) Heb je iets te doen :P

Andere antwoorden (1)

kijk hier maar:http://www.beautynieuws.nl/nieuws/985/Wat-kun-je-doen-tegen-een-onderkin-en-hangwangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
dat creempje van 85 Euro, weet niet of dat helpt... Je kan toch een onderkin niet strakker maken door er iets op te smeren toch? En voor die prijs vind ik het toch een risico om het te proberen, daarvoor kan ik andere dingen kopen die misschien zinvoller zijn
Maar voor de rest : leuke site die je me hebt aangeraden, ook voor andere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik had het beter even het hele stukje helemaal kunnen lezen voordat ik de link doorgaf wist niet dat het 85 euro was ... maar je kunt door creme wel je kin weer strakker natuurlijk niet dat je gelijk een enorm strakke kin hebt maar stukje bij beetje werkt het. Je kan ook bij de tuinen een winkel met homeopatische middelen daar vindt je ook een creme dat gebaseerd is op slakken slijm.. mischien vies maar helpt wel. veel succes!