Is zo'n UV brilletje nu echt nodig tijdens het gebruik van de gezichtsbruiner?

Een aantal weken geleden heb ik een gezichtsbruiner gekocht, in het begin telkens het brilletje opgezet als ik er voor ging zitten maar de laatste tijd heb ik die eigenlijk nooit meer op. Ik merk geen verschil aan mijn ogen of ik nou met of zonder brilletje voor het apparaat heb gezeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste zo'n brilletje gebruiken èn een bivak-muts zonder opening voor de lippen.
Een gezichtsbruiner is namelijk niet alleen slecht voor je ogen maar ook voor de huid van je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Je krijgt er nl. eerder rimpels door, en verhoogde kans op kanker bijvoorbeeld.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had in het begin geen last maar naderhand gingen mijn ogen steeds meer jeuken. Met gebruik van het brilletje ging het branderige gevoel en de jeuk weer weg. Verschuif m wel steeds. Uiteindelijk zie je m toch zitten en tja... Witte wallen look??? ;))

Het beste antwoord

Ja, want de UV straling is erg schadelijk voor je tere oogleden.
Misschien vind je het niet leuk staan maar daar is het ook niet voor.
Bescherm je ogen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja! Het brilletje is van groot belang. Je ogen raken anders beschadigd. Vooral het netvlies.
Verder wil ik je als tip meegeven: een blanke, gladde huid ziet er beter uit dan een bruine huid dat eruit ziet als een verkreukelde krant.
M.a.w. ga niet te vaak en gebruik goede beschermingsproducten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
UV licht veroorzaakt staar aan je ogen. Om dat te voorkomen moet je die bril op.