contactlens blijf aan mijn vinger vast plakken?

ik probeer nu lenzen uit, maar als ik ze op mijn oog zet,dat blijft hij vast zitten aan mijn vinger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

Dat had ik ook,
Maar dat komt toch om dat
je angst heb om die lens op
je oog te doen.
Doe hem op je vinger en
gelijk op je oog,dan moet
het lukken.
12 jaar geleden
Je moet je vinger goed nat maken. Dan gaat hij er wel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Juist niet. Je vinger moet droog zijn, dan trekt de lens naar het vocht wat rond je oog drijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Zorg ervoor dat de lens aardig nat is, veeg je vinger goed droog en gebruik dan die vinger om de lens op je oog te plaatsen. Succes.
Als bij mij een lens aan mijn wijsvinger blijft plakken dan heb ik als truc van de opticien geleerd om de lens dan via de middelvinger naar het oog te brengen. Omdat je daar minder handig mee bent gaat het dan makkelijker. Probeer maar eens of dat helpt!
Amadea