is permanent nog in de mode?

ik zit heel erg te twijfelen of ik weer permanent zal nemen. maar dan hoor je nog wel eens van dat zou ik niet doen, krijg je zon oma kapsel.
ik zit er nog wel eens aan te denken omdat dat het enige is waardoor mijn haar niet zo vet wordt.
als ik savonds mn haar heb gewassen dan is het de volgende avond al vet. en dan draag ik expres al de hele dag een staart.
ik word hier zo gek van. dit heb ik al zoveel jaar en heb al zoveel verschillende shampoo's gebruikt. niks helpt.
dus twijfel ik aan permanent. moeten het alleen niet zulke kleine krulletjes worden maar de wat grovere.
iemand enig idee wat ik beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (6)

Normaal gesproken is een kapper de aangewezen persoon om jou hierin te adviseren. Een goede kapper moet hier raad mee weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan of je lang haar hebt of kort haar.
Als je kort haar hebt lijkt het sneller op een '' Oma kapsel''

Met lang haar is het juist erg mooi! en het is ook in de mode.

Let wel op dat je als je je haar gepermanent hebt, je haar erg droog is, en dat je het elke ochtend moet nat maken en met mousse of gel.
Anders is het net een bos hooi.
Dat vind ik een nadeel, maar ik heb jaren lang permanent gehad;) en het stond er leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft ze wel lang haar, anders kan ze het niet in een staart dragen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaa niet goed gelezen!
In de mode... nee...

Ik laat mijn haar nu zo'n 3 jaar permanenten. Ik ken verder niemand in mijn omgeving die dit doet en ontmoet zelden mensen die dit doen.
Mijn kapper vertelde me dat ik haar enige permanentklant ben, terwijl er 'vroeger' dagelijks een permanentklant kwam.

Mijn omgeving is enthousiast op mijn krullen en ik zou niet meer anders willen.

kortom, doe wat je zelf wil... maar kies wel ff een goede kapper uit om het te laten doen... een kapper die er nog regelmatig mee werkt...
Mijn kapper kan het erg goed en is erg blij met mij. Ze geeft aan dat ze er zo 'in blijft'. als een kapper het een paar jaar niet gedaan heeft, kies dan voor zekerheid...

Oh, en niet iedere kapper vind het even leuk om te doen. Vraag je kapper of hij/zij er oprecht zin in heeft!!! Des te beter het resultaat!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, permanent doet aan oma's denken. Maar er bestaat ook permanent dat zo subtiel is dat het als een bos losse krullen wordt geföhnd. Het kan heel mooi zijn, maar kost wel een paar centen.

Dat je haar zo vet wordt ligt vooral aan de regelmaat waarmee je het haar wast. Hoe vaker je het wast, hoe vetter het wordt.
Het moet meer dan genoeg zijn als je het haar éénmaal per week wast. De stimulatie van de vetkliertjes zal dan minder worden.

De meeste mensen willen daar echter niet van horen en vinden het een vies idee. Maar het is net als met huidziekten, hoe vaker je doucht met douche-schuim hoe meer lichaamseigen stoffen er te niet worden gedaan. De hoeveelheid patiënten die er bij een dermatoloog lopen met huidproblemen is in de laatste 20 jaar verdrievoudigd. Te veel zogenaamde hygiëne haalt de balans uit je systeem. Dat is met haarwassen hetzelfde.
12 jaar geleden
Nee, het is zeker niet meer in, maar maakt dat wat uit dan?
Als jij het leuk vindt, dan moet je het doen.
Bij kort haar krijg je idd een oma-kapsel. Bij lang haar zakt het snel uit.
Het haar wordt er niet beter van.
Je kunt het ook laten kleuren (ontkleuren ofzo) als je je haar om die reden laat permanenten.
Toevallig zag ik vandaag iemand met een permanent, ik vind het altijd een beetje ordinair. Maar iedereen moet zelf weten wat ie met zijn of haar doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb krullen van mezelf, en ziet er misschien ook wel uit als een permanentje.
Maakt toch niks uit? Als je krullen mooi vind? Hoeveel dames zetten geen krulspelden voor een avondje uit of en bruiloft? Waarom zou je dat niet pemanent doen?