Veel piekeren beïnvloedt je lichaam op veel manieren en hierdoor ook je uiterlijk.
Door het vele piekeren ontstaat stress en dit kan je zelfs ziek maken en een ziek mens ziet er nooit stralend uit dus....
Piekeren verstoort je eetlust, gewoontes, relaties, slaap en je werk.
Tijdens stress krijg je vaak een paniekerig gevoel en dit zorgt dat automatisch stresshormonen vrijkomen. Die verhogen de bloedsuikerspiegel en de vetten in je bloed. Hierdoor krijg je allerlei situaties als; een droge mond, snelle hartslag, hoofdpijn, zweterigheid, gespannen spieren etc. Je loopt dus al niet mooi rechtop, met lichte tred en dat ziet er al afgetobt uit en doet je ouder lijken dan je bent.
Je doorbloeding is niet goed en dit zorgt voor een grauwe teint en een doffe blik in je ogen doet de rest. Verre van een stralend ontspannen uiterlijk!
Ik ka me dan ook niet voorstellen dat iemand die piekert en stress heeft er stralend uit kan zien. Dit kan je mijns inziens niet verdoezelen omdat het nu eenmaal op het lichaam inwerkt.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze kunnen gevolgen voor je uiterlijk hebben ja.
Je kunt het vaak aan iemands gezichtsuitdrukking zien of iemand zorgen heeft, en vaak staat uiterlijke verzorging op een iets lager pitje; geen zin of tijd om make'up op te doen liever een comfortabele trui in plaats van een stak pakje, bij slaapgebrek ontstaan er wallen onder de ogen...
Het verschilt natuurlijk wel per persoon!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan zeker, er zijn mensen die door veel stress afvallen, hun haren verliezen of een 'grauwe' uitstraling krijgen. Ook kun je last krijgen van uitslag of acne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je er veel sneller oud van word.