Gebruik geen pleisters, en zeker geen tandenpasta. Die droogt de puist uit en veroorzaakt nog meer puistjes. Ik heb zelf veel puistjes gehad, en heel veel uitgeprobeerd, van goedkoop tot duur. Maar ik heb 1 ding gevonden, dat echt GEWELDIG werkt. En het is iets wat goedkoop is en waarschijnlijk in jouw kast te vinden is, op dit moment. HONING! Ja, maakt niet uit welke, gewoon honing die je in je thee doet bijvoorbeeld. Je doet het op een watje, en smeert het op de puist ( puistjes) je kan ook een hele masker doen. Het is wel plakkerig en je moet bij een masker het in stapjes doen. Dus eerst je voorhoofd dan je neus/wangen en dan je kin enzo. 15 tot 20 minuten erop laten. Eraf spoelen. En dat kun je ong 3 x per week doen. Het is fantastisch voor je huid!!! Echt waar, probeer het alsjeblieft. Ik gebruik het, en ik heb bijna geen enkel puistje meer, en ik had er vroeger echt heel veel. Reinig je gezicht met een milde cleanser voordat je begint. Niets van clearacil ofzo. Dat is echt heel slecht. dus, probeer honing. Het is echt geweldig.