helpen gezichtsoefeningen voor een jonger uiterlijk?

Je hoort het vaak "in tien weken tien jaar jonger" e.d. Eén van de dingen die je dan moet doen zijn gezichtsoefeningen. Maar helpt dat echt? kan je je gelaat en hals opnieuw jonger maken door de oefeningen te doen? en als het helpt :
-helpt het nog als je bv. al wat slappere wangen hebt en die wil verstevigen of moet je er op voorhand mee beginnen?
-kan het een uitzakken van je gelaat voorkomen als je gaat vermageren?

Toegevoegd na 37 minuten:
ik heb geen rimpels (alleen een kleine onder mijn ogen) maar mijn gezicht "verslapt" zo...

Toegevoegd na 38 minuten:
ik heb ook geen wallen en mijn oogleden zijn niet gezakt. Het zijn vooral mijn wangen die zo slap aanvoelen en gaan hangen. Mijn gezichtslijn wordt "breder" op die manier...

6.2K

Het beste antwoord

Er zijn heel veel sites en ook boeken die
gezichtsgymnastiek voorschrijven.

Wat in ieder geval NIET klopt:
"in tien weken tien jaar jonger" e.d.

Nee, je kunt je hals en gezicht niet jonger maken door het doen van oefeningen.

Lees ook wat hier staat:
http://www.goeievraag.nl/vraag/20e-begint-creme-rimpels-huidveroudering.77677

Afhankelijk hoe oud je bent:
Op een gegeven moment zal ook de zwaartekracht ook aan je gezicht gaan trekken en verslapt de boel.
En rimpels en verslapping e.d. kun je niet terug draaien.

Wat het leuke is aan gezichtsgymnastiek:
Je kan het (bijna) altijd en overal doen.
Maar ik heb ergens gelezen dat je het verschrikkelijk veel moet doen om enig resultaat te bereiken.

En dan nog: gezichtsuitdrukkingen veroorzaken rimpels: lachrimpels, booskijkrimpels, verdrietrimpels etc.

Oh ja, hier staat het:
De berichten over gezichts-oefeningen zijn tegenstrijdig.

http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/rimpels.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zou misschien wel iets werken, maar rimpels krijg je zoiezo wel. Als je alle spieren beweegt in je gezicht zorgt het wel dat het weer los en ontspannen is. Je kan ook nar de schoonheidsspecialist voor een massage van het gezicht die het ook goed los maakt. Wel erg goed voor je huid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord verzin ik niet zelf, maar las ik toevallig gisteravond op nu.nl (zie bron). Wil je er echt jonger uitzien "dan je leeftijd", dan schijnt sex daar de beste methode voor te zijn. Nogmaals, ik verzin het niet zelf, het is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.

Quote: Greenblatt vind dat vrouwen zich er beter bewust van moeten zijn dat je er door veel seks jonger uit ziet. “Als je vier keer per week seks hebt, kun je er wel tien jaar jonger uit zien”, zegt ze. “Plezier en intimiteit zouden de belangrijkste reden moeten zijn voor seks, maar een jong uiterlijk is natuurlijk een groot pluspunt. Seks is de bron der jeugd.”
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermageren help zeker niet, dan krijg je overtollige huid die uitzakt.

Wat wel zou kunnen helpen is het in gewicht toenemen zodat de huid meer gespannen komt te staan. Met als nadeel dat je overal dik wordt. Als je mager bent zou dat kunnen.

Het enige dat help om jonger uit te zien is het lichten van de bovenste oogleden en het verwijderen van de wallen onder de ogen. Goedkoop is het niet, plastische chirurgie.

Toegevoegd na 12 minuten:
Laatste alinea: lichten = liften
12 jaar geleden
Het officiële antwoord van de wetenschap hierop kwam van de dubbele Nobelprijswinnaar Linus Pauling, chemicus in het programma Nova rond 1992.
Wel, ik koop jaarlijks 1 bus ascorbinezuur in poedervorm van mijn eigen apotheek (bestellen) en strooi dat dagelijks als zoutvervanger over mijn aardappels, ook sommige groenten en in de zoutloze jus.
Het voedingszuur E-300 is 1 der 12 soorten vit.C maar zijn gedrag is ànders dan winkel-vit.C want dat laatste=giftig.
Ik ben een kerel van 65 jaar maar wordt regelmatig gehouden voor een heel mooie witblonde stoot van 25 en dat levert nogal vermakelijke situaties op!
Linus Pauling legt het in zijn boeken ook uit: de aanmaak van bindweefsel = RECHTSTREEKS afhankelijk van de hoeveelheid vit.C in je bloed en een hersenberoerte heb je sneller dan je denkt.
Overigens, in 1992 was Pauling eventjes in Amsterdam op een congres en was toen 92 jaar - je gaf hem hooguit 50.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oefening, die ik regelmatig doe (is tegen een 'kalkoen-hals') :
*doe je kin omhoog, en je bovenlip over je onderlip heen.
*trek je mondhoeken omlaag
(je voelt dan alles in je hals 'trekken'..)
*vouw je tong naar onderen dubbel, naar de aanhechting van je tong
*duw nu je tong naar voren, alsof je je onderkaak vooruit wilt duwen, steeds een beetje harder duwen in tien tellen
* vijf tellen ontspannen, en dan nog een keer doen.

Ik vind zelf, dat de contouren van de onderste helft van m'n gezicht en m'n hals wat strakker zijn, minder hamsterwangetjes ook....ik doe het nu zo'n 6 maanden, sinds ik het in een tijdschrift las.

Beter niet in de spiegel kijken bij deze oefening, want dan hou je never nooit die mondhoeken omlaag.....

Maar 10 jaar jonger - ach........