Hoe voorkom je puistjes?

Hoe voorkom je, naast de gebruikelijk manieren zoals "clearasil", puistjes. Kan dit ook door bv. iets speciaals te eten?

(let op, ik zoek geen antwoord van: eet geen vettige dingen, je poriën raken verstopt etc. Ik weet wat de oorzaak is, maar ik wil weten of er ook een andere manier is om het te VOORKOMEN!) M.a.w. is er iets wat je kunt eten die deze vettige dingen "neutraliseren" zodat je poriën niet of minder verstopt raken? (bron a.u.b.)

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik wil dus ANDERE manieren weten.

De volgende heb ik gegeven:
- Eet minder vette dingen (denk dus aan chocolade, friet etc.)
- Gebruik huidverzorgingsproducten zoals clearasil.

Zijn er andere manieren om dit te VOORKOMEN.

Toegevoegd na 41 minuten:
Met voorkomen bedoel ik in dít geval dus: Voorkomen vóórdat er iets gebeurt.

Dus niet de huid "bewerken" om zo te voorkomen dat er geen puisjes ontstaan, maar voorkomen dat er überhaupt de mogelijkheid is puistjes te krijgen. (een voorbeeld zou dus zijn, minder vettig eten, maar is er een andere).

Toegevoegd na 2 uur:
Omdat het nogal veelzijdig kan worden opgevat, nog een toevoeging:

Uiteraard kun je niet weten of je "anders wel" puistjes had gehad, maar misschien is er een onderzoek gedaan waarbij aangetoond werd dat een bepaalde stof de vorming van puisjes onderdrukt, belemmert, voorkomt, tegenhoud etc. M.a.w. zonder dat spul krijg je gemiddeld 10 puisjes, met dat spul maar 3 (ofzo).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet echt geen crearasil gebruiken! dit spul droogt je huid volledig uit waardoor je huid weer talg aanmaakt om de huid vet te houden, dit zal zich elke keer na het reinigen weer voor doen en is niet goed voor de huid. je moet milde zachte en parfumvrije producten gebruiken. jeugdpuistjes kun je niet voorkomen ook niet door bepaalde dingen wel of niet te eten.
burgos
12 jaar geleden
Het volgende moet je eens proberen,
Om de dag je huid goed scrubben,
is in elke drogist te koop.
In alle uitvoeringen en soorten.

Antwoorden (8)

ga naar de huisarts, en vraag om een recept voor tretinoine- creme.
deze creme zorgt voor een versnelde aanmaak van nieuwe huidcellen, waardoor je puistjes en mee-eters bestrijdt en voorkomt.
uit ervaring kan ik zeggen dat je er een mooiere huid van krijgt, met fijnere porien.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er stond 1 keer en nu staat er 2x in HOOFDLETTERS: VOORKOMEN. Sorry, maar hier heb ik dus niets aan. Het is alleen een "sterker" middel om het te verhelpen.
Rieneke1
12 jaar geleden
bij mijn antwoord staat ; waardoor je puistjes en mee-eters bestrijdt en *voorkomt*.
jammer dat jij er niets aan hebt, maar wellicht is dit een goede tip voor anderen.
ik heb er in ieder geval veel baat bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsjah, in principe heb je gelijk, maar ik bedoelde voorkomen meer in de zin van: Voorkomen dat het überhaupt op kán treden.
Rieneke1
12 jaar geleden
op die fiets :) dan zou ik zeggen; ga aan de pil als je dat nog niet bent.
de lichtste pil schijnt al goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig begrijpen we elkaar. Uhm.. Je hebt wel door dat je tegen een "hij" praat?
Rieneke1
12 jaar geleden
oeps, sorry!
lijkt me voor jou niet zo'n strak plan dan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, stel je voor dat er plotseling een menstruatiecyclus op gang komt!
nee op een andere manier dan gezond eten, goed reinigen en voldoende water drinken kan dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook enig bewijs hiervan. Dit kan natuurlijk iedereen roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee geen bewijs dat ik je kan laten lezen, maar als dat er was, wat jij wilt, dan werd dat door iedere drogist, apotheker en arts aanbevolen, dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dát weet ik niet. Stel er is iets, maar het heeft bijeffecten die niet afwegen tegen de voordelen. Dan zal geen enkele drogist,apotheker en arts het aanraden. Hooguit noemen als optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat niemand bereid is voor een paar puistjes z'n gezondheid op het spel te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik spreek niet over gezondheid. Ik spreek over bijwerkingen. Ik zoek dan ook niet naar een praktisch antwoord, maar naar een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik gegeven, het antwoord is nee, dat bestaat niet
Citaat:
Met voorkomen bedoel ik in dít geval dus: Voorkomen vóórdat er iets gebeurt.
Dat kun je dus nooit te weten komen. De mogelijkheid, dat geen puistjes had gekregen is niet uit te sluiten.

Verder heb ik ooit gehoord, dat DE manier om puistjes te voorkomen is om op zo jeugdig mogelijke leftijd seksueel contact te hebben. Schijnt een probaat middel te zijn.
Helaas heb ik dat zelf nooit kunnen uit proberen, omdat mijn jeugd geheel puistloos was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt het wel erg letterlijk. Ik neem aan dat je dit niet bedoelt om te schoppen o.i.d. Natuurlijk valt het niet te controleren of je dan wel of geen puisjes krijgt. Maar wat ik bedoel is: Is er geen stof/eten die het vormen van puistjes belemmert, voorkomt, onderdrukt. Dus stel je hebt gemiddeld 10 puisten, maar als je .... eet reageert dit met het vet waardoor het niet wordt opgeslagen en zul je dus nog maar 5 puisten gemiddeld hebben (ik verzin maar wat).
De acne lijn van sea line is goed. En anders kan je je ook laten behandelen bij de schoonheidsspecialiste, dmv een ipl behandeling of een goede reinigende behandeling. Stop met clearasil want dan vererger je het. (zeg ik uit eign ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op mijn vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dan
Als een persoon die jaren acne gehad heeft kan ik je mischien helpen...

Ik vroeg deze vraag ook aan mijn dermatoloog en ze zei dat eten niks met puistjes te maken hebben.

Wel andere zaken zoals emoties kunnen ervoor zorgen dat het vaker voorkomt en erger we denken hier aan vooral aan : stress. Maar ook je slecht voelen depressief kan het process versterken.

OOk hygiëne heeft niks te maken met puistjes je kan nog zo netjes zijn en puistjes krijgen

Het heeft eerder te maken met je hormonen. Puistjes krijg je als je huid vettig is dus het voorkomen van een vette huid kan het een klein beetje tegenhouden.

Dit heb ik als tips gekregen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kortom je kan het niet voorkomen maar je kan je er wel op voorbereiden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kortom je kan het niet voorkomen maar je kan je er wel op voorbereiden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Enige tip die ik je kan geven is niet teveel stress krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puistjes voorkomen:
Puistjes kunnen o.a. worden voorkomen door rekening te houden met wat je eet. Alcohol, cafeïne, roken, kruiden en voedsel met jodium zoals schelpdieren kun je beter vermijden. Deze producten stimuleren de aanmaak van talg waardoor je een vettere huid krijgt. Daarnaast is het van groot belang dat je je iedere dag doucht, schone kleren draagt en je beddengoed regelmatig verschoont. Puistjes kunnen ook ontstaan door stress, zorg in dit geval voor voldoende ontspanning en nachtrust. Ook hormonale schommelingen kunnen puistjes veroorzaken, zorg voor een regelmatig gebruik van de anticonceptiepil of vraag de dokter naar een andere anticonceptiepil als je veel last van puistjes hebt

Het verzorgen van een huid met puistjes:
Het is belangrijk dat je zowel ’s ochtends als ’s avond de huid goed reinigt met een milk, wascrème of reinigingsgel en een lotion. Als je make up gebruikt kun je ’s avonds de huid het beste 2 keer reinigen met een milk om er zeker van te zijn dat de huid goed schoon is . Door je huid goed te reinigen raken de poriën minder verstopt. Gebruik 2 of 3 keer per week een scrub. Door je huid te scrubben verdun je de hoornlaag van de huid en geef je de talg een vrije afvoer. Gebruik 1 tot 2 keer per week een diepreinigend masker en stoom je gezicht ook 1 keer per week
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet zo kapot van Clearasil, het is agressief spul en nog harstikke duur ook.... maar goed..

Je kunt het niet voorkomen... Het helpt wel om je gezicht goed schoon te maken. En een creme van de huisarts doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor mij hielp (en helpt nog steeds) het altijd om veel water en karnemelk te drinken...veel water omdat je gewoon veel vocht nodig hebt en in water zit geen troep
en karnemelk omdat het je bloed zuivert
verder: zorg dat je veel vitaminen binnenkrijgt...bij voorkeur 'echte' vitaminen uit fruit dus..niet van een tabletje (die zijn ook wel goed hoor maar the real deal blijft natuurlijk het beste)
en verder: vaak je handen wassen! je raakt je gezicht vaker aan dan je denkt..dus met schone handen voorkom je dat er veel bacteriën in je poriën komen en dus minder puistjes