Hoe verwijder je zonder je huid te beschadigen mee-eters?

Ik heb erg last van mee-eters, dat hoort gewoon bij mijn huid. Ik heb ze vooral op mijn neus. Kun je ze op een manier verwijderen die goed voor je huid is? Is er ook een manier om ze te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De drogisterij heeft vele produkten zoals clearasil enz. Persoonlijk heb ik hele goede ervaring met lotion traitante van het merk Zarqua. Dit is een produkt op basis van dode zeezout. Ik deed het voordat ik ging slapen op alle aangedane plaatsen in mn gezicht en liet het de hele nacht erop zitten. Smorgens waren mijn mee-eters een heel stuk minder, minder actief en vooral de roodheid in mijn gezicht was veel minder. Ik heb het met deze lotion een aantal jaren zo binnen de perken weten te houden en heb er nu helemaal geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er bestaan pleisters die je over je neus kan plakken, even laat zitten en er dan vanaf trekt met veel Vd mee eters eraan. Ik ben zelf schoonheidsspecialist en adviseer je om eens een reinigende behandeling te nemen in een salon. Verder is goed reinigen elke ochtend en avond belangrijk en na de reiniging (met een gel) een adstringerende lotion te gebruiken. Die zorgt ervoor dat de poriën samentrekken. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dit helpt inderdaad wel!
ga naar een DA of etos ofzo en koop een comedonen tangetje hiermee kun je ze zonder je huid erg te beschadigen "uitknijpen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoeld een comedonedrukker, het lusje om de comedone leggen en dan voorzichtig iets druk op de lus leggen en met een schuivende beweging de comedone verwijderen, dit is een handeling die enige oefening nodig heeft, laat je dit leren door een schoonheidsspecialiste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt maar het wordt ook wel tangetje genoemd:p geen idee waarom want het is inderdaad een drukker:)
Om het uitdrukken zo gemakkelijk mogelijk te maken kan je het beste je huid goed stomen of er een tijdje een (schone!!) washand met heet water overheen leggen, vóór je aan de gang gaat. Je porien gaan dan open staan, waardoor je meeëters er gemakkelijker uitwippen.
Dan natuurlijk heel grondig je handen wassen, en een tissue tussen je vingers nemen als je (zachtjes!!!) gaat duwen aan weerszijden van de meeëter. Zo voorkom je, dat er bacterien in je huid komen, die evt. puistjes veroorzaken op de plek waar je aan het 'friemelen' bent geweest.

Daarna goed reinigen met gezichtslotion, en natuurlijk elke ochtend en avond je huid goed schoonmaken. (om ze zo veel mogelijk te voorkomen...)

En natuurlijk verstandig eten : veel vette dingen maken, dat je huid minder 'goed' is, en je vaker last hebt van puistjes ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stomen!!!
Ja, goed dat je het zegt. Knijpen, tangetjes, pleister... Zonder stomen niet doen. Goed gezegd.
Of ze nog bestaan, weet ik niet, maar vroeger deden we dat met een horlogesleuteltje. Dat is een sleuteltje, het woord zegt het al,waar je horloges mee op graaide. Je plaatste de opening van het sleuteltje rondom de mee-eter en oefende dan enige druk uit en de mee-eterkwam omhoog en daarna kon je hem met een watje of schoon washandje wegvegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar de drogist gaan want daar zijn allemaal dingen om mee eters mooi weg te halen maar je kan ook ze gewoon met je nagels uitknijpen (zie je bijna niks van en wat je ziet gaat zo weg)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag je huisarts eens om tretinoine-creme.
bevordert de snelheid van de vernieuwing van de huidcellen.
daardoor verdwijnen met name mee-eters, en wordt de vorming van nieuwe mee-eters verhinderd.
heeft alleen als nadeel dat je tijdens het gebruik ervan niet onder de zonnebank mag.
je huid knapt er enorm van op!
Rieneke1
12 jaar geleden
Met een comedonenlepeltje. Deze is verkrijgbaar bij de drogist. Druk het meeëtertje uit met het lepeltje en veeg de "opbrengst" zachtjes weg met een schone tissue met lotion.