Ruiken baby's van nature zo lekker of komt dat door zwitsal?

Een beetje het kip of het ei vraag. Ruiken baby's van nature zo lekker en probeert Zwitsal dat na te bootsen of heeft Zwitsal ons idee van hoe een baby ruikt bepaald door hun parfum samenstelling?

Toegevoegd na 25 minuten:
Edit: Ik bedoel dan de huid van baby's. Onder normale schone omstandigheden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (8)

Zwitsal doet ons denken aan baby's en Zwitsal ruikt lekker ( vinden veel mensen). Hierdoor associëren we baby's ook met lekker ruiken. Baby's ruiken echter lang niet altijd lekker. Denk bijv maar eens aan een baby met een ongelooflijke poepluier. Zijn maar weinig mensen, die dat lekker vinden ruiken..
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja als je een bloem in rioolwater onderdompelt..... Ik heb het over de huid van baby's. Onder normale omstandigheden.
babys ruiken van nature lekker . ik vind ze naar honing ruiken. jonge hondjes ook . naar een paar weken gaat het weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vond alleen mijn eigen baby's lekker ruiken. Waarschijnlijk hormonaal dat ik dat vond.

Verder vind ik persoonlijk zwitsal niet zo prettig ruiken, dus tsja...Het is nogal persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Bah, Zwitsal.
Zelf denk ik dat het een combinatie van beide is,maar Zwitsal wordt inderdaad vaak in verband gebracht met de geur van baby's.
Met Zwitsal ruiken ze lekker,maar zonder ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind baby's helemaal niet lekker ruiken. vaak ruiken ze naar talg (dit produceert een babyhuid veel en uit zich vaak in pukkeltjes en zgn berg op het hoofdje). een beetje een muffe, vettige lucht.
maar dat is natuurlijk persoonlijk.
zwitsal is dus geen natuurlijke lucht, maar echt een luchtje dat je er op smeert.
leuk om te vertellen: ik werk zelf als kraamverzorgende en heb weleens een teleurgestelde vader gehad, omdat hij vond dat zijn baby "nergens" naar rook, terwijl hij andere baby's altijd zo lekker (naar de zwitsal) vond ruiken. na het eerste badje van zijn baby (met uiteraard zwitsal), was hij helemaal opgelucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft zijn eigen lichaamsgeur.
Ook babys hebben hun eigen geur.
Dit wordt later verder ontwikkelt.
De verzorgingsproducten maskeren dit meestal op een aangename manier.
12 jaar geleden
Een baby heeft na de geboorte een aparte geur. deze geur is meegekomen uit de baarmoeder. de geur blijft enkele uren tot een paar dagen zitten. Sommige moeders beweren dat ze de geur nog langer bij hun kindje kunnen ruiken. Niet constant maar wel af en toe.
Een moeder zal haar kind dan ook vaak feilloos aan de geur herkennen. Dit is door de natuur zo geregeld.
Net zo als dat de baby de geur van moeder's borsten direct waarneemt en meteen weet waar gedronken moet worden. Het vruchtwater smaakt namelijk zoetig en vandaar dat een baby ook direct zoet als smaak het lekkerst zal vinden. Omdat de baby lange tijd in dit vruchtwater heeft gelegen wordt de babygeur ook als een 'zoete'geur omschreven.
Wat anderen ruiken als ze op een babykamer komen is een mengeling van de eigen babygeur en de geur van de verzorgingsproducten zoals Zwitsal. Na een tijdje verdwijnt de natuurlijk zoete geur van de baby en ruikt alles naar het gebruikte verzorgingsproduct.
12 jaar geleden
iedereen heef een eigen geur dus zal wel aan de zwitsal liggen of aan de baby waar je aan hebt geroken.