Kun je extreme uitslag krijgen van 48h-deodorant?

Kun je extreme uitslag krijgen van 48h-deodorant? In verband met lange dagen gebruik ik graag 48h-deodorant, verschillende merken, maar ik merk dat keer op keer na een tijd rode uitslag ontstaat. Zit er iets in deze deodorant soort waarvoor je allergisch kan zijn?

2 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Ook van normale deodorants kun je uitslag krijgen, maar veel antitranspiranten van 48 uur hebben een hele hoge concentratie actieve stoffen om je al die tijd te beschermen.

Een droge huid kan ook het gevolg zijn van deodorant. Hoe gevoeliger de huid, des te belangrijker is het om een goede deo te kiezen. Er zijn speciale deo's voor de gevoelige huid verkrijgbaar. Wat bij jou helpt? Dat is een kwestie van uitproberen. Als een deo gaat irriteren, moet je een ander kiezen.
Vooral producten met meer dan 15 procent aluminiumzout en producten waarin alcohol is verwerkt, zorgen voor irritatie. De kans op irritatie is groter bij producten met aluminiumchloride dan bij deodorants met aluminiumhydrochloride. Je kunt de kans op irritatie verkleinen door de huid voor gebruik goed droog te maken.