Hoe weet je welke blush bij je past?

Er zijn zoveel verschillende soorten blush in de winkels te vinden, hoe weet ik nou wat voor mij de beste is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Een juiste kleur blush kies je bij de kleur van jouw huid.
Heb je een heel lichte huid, kies je het best voor koele lichtroze tinten. Een lichte huid is snel rood en die roodheid zou je met een warme blush-tint nog meer benadrukken.

Is jouw huid niet zo 'porcelein-achtig ' licht maar wel licht tot medium gekleurd, dan kunnen de meeste kleuren je erg goed staan. Pas wel op met echt rode tinten...die geven al snel een 'ouderlijke' uitstraling of zijn al snel teveel van het goede.

Bij een medium huid passen tinten als koraal of apricot mooi. Ook koele tinten zullen de huid mooi kleuren....pas wel op voor lichte pasteltintjes.
Heb je een medium huid die gebruind is, dan staan oranjetinten of een diepe perziktint erg goed.
Bij een iets maar niet te donkere huid staan peach maar ook felroze erg goed.
Bij een echt donkere huid kan je veel opvallende kleuren dragen, zelfs neonroze en dieprood, maar ook bruine tinten kan je dan hebben.

Dan is er nog de keuze 'welke blushervorm' het beste past bij jouw huid.
Poederblush is eigenlijk altijd goed bij elke huid. Hij zorgt ervoor dat een vette huid minder glimt en maakt de huid dus matter.
Heb je een normale tot droge huid, ga dan voor een crème blusher omdat deze hydrateert en de huid niet laat uitdrogen.
Een vloeibare blusher kies je als je een normale tot vettere huid hebt. Let wel op dat dit een blusher is die olievrij is, bij een vettere huid... zodat je huid niet méér gaat glimmen.
5 jaar geleden
Niet alleen de tint van je huid maar ook het vetgehalte is van invloed op je keuze.

* Heb je een redelijk vette huid? Kies dan voor een blush in poedervorm. Deze blijft namelijk veel langer zitten op je huid dan de andere varianten. Bovendien zorgt-ie er ook voor dat je huid minder glimt.

* Zit je tussen een normale en vettere huid in, kies dan voor een vloeibare blush. Ga dan wel voor een olievrije variant, anders gaat je huid alsnog te veel glimmen.

* Heb jij een normale tot droge huid, kies dan voor een blush in de vorm van een crème. Deze hydrateert je huid waardoor deze gevoed wordt. Zo voorkom je dat je huid (nog meer) uitdroogt.
En dan, de kleur...
* Heb jij een hele lichte huid, dan staat een blush in een lichtroze kleur het mooist; deze lijkt namelijk het meest op je natuurlijke blooskleur. Ook perzikkleur werkt goed.

* Is jouw huid wit maar iets donkerder dan de porcelein kleur? Dan kun je bijna iedere kleur blush goed hebben. Perzik of koraal zijn het mooist: deze kleuren laten je extra stralen.

* Voor dames met een olijfkleurige huid doen donkere blushes het over ’t algemeen erg goed. Koraal, donkerroze, brons: stuk voor stuk kleuren die jouw olijfkleurige huid perfect aanvullen.

*4 Ben jij gezegend met een donkere huid? Kies dan voor een felle kleur blush. Met jouw teint kun jij prima kleuren dragen die anderen misstaan: neonroze, dieprood, feloranje. Vind je dat toch iets te gewaagd? Ga dan voor kleuren met een donkere, bruine ondertoon, zoals paars en terracotta.

Meer lezen? Ga naar >https://www.fashionchick.nl/cl/10047/out/