Wie weet hoe oud deze poederdoosje is?

Onlangs heb ik van een kringloopwinkel een oud poederdoosje gekocht. Het materiaal is van plastic en onderaan staat een stickertje met erop: Parfumeriehuis Hollestelle Slotlaan 248-250 Zeist

Nou wil ik uit interesse en nieuwgierigheid graag weten hoe oud deze doosje kan zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De Parfumerie Hollestelle bestaat nog steeds, waarom geef je ze niet een belletje?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Hoe kan ik het ze vragen?
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
vraag hun emailadres en stuur de foto's van je doosje bijv

Antwoorden (1)

In 1977 werd de postcode (in dit geval: 3701 GV) in Nederland geïntroduceerd.

Op de sticker op het poederdoosje op de foto ontbreekt de postcode. Dat betekent dat het doosje van vóór 1977 is. Dat betekent dat het doosje nu, in januari 2018, minstens 41 jaar oud is.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mag je dat zo stellen? En wat als het bedrijf ervoor heeft gekozen om bewust geen postcode te vermelden in hun logo? Op basis van mijn informatie denk ik dat het product veel minder oud is. Parfumerie Hollestelle, gevestigd aan de slotlaan in Zeist, heeft namelijk pas sinds 2007 een KvK-nummer. Lijkt met sterk dat een bedrijf al een eigen productlijn had, nog voordat het daadwerkelijk als bedrijf geregistreerd stond. Dus: niet ouder dan uit 2007. Bron: https://drimble.nl/bedrijf/zeist/19136285/parfumeriedrogisterij-hollestelle-bv.html
Antoni
6 jaar geleden
Naar mijn idee zijn bedrijven die tegenwoordig hun postcode niet vermelden bij hun gegevens heel zeldzaam. De kans dat je gelijk hebt lijkt mij heel klein.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind je conclusie zeker waardevol,+
Een plastic poederdoos zal daarin tegen waarschijnlijk geen, tot weinig waarde hebben.