Waarom blijft je haar niet in model en je make up niet zitten als je menstrueert?

Zelfs mijn gezicht lijkt dan anders(harder). Overigens is het bovenstaande niet elke maand het geval.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit is een puur hormonale kwestie. Tijdens de menstruatie worden de vetklieren actiever en raken eerder verstopt.Dit resulteert in puistjes en pukkeltjes en de haren worden eerder vettig. Door hormonen verandert de vochtbalans,vocht wordt vastgehouden (opgezette voeten, gewichtstoename,grotere borsten) en dan ook nog eens kunnen door diezelfde hormenen sombere gevoelens optreden,waardoor alles aan je uiterlijk je zowiezo stoort. Er is maar een troost, je hebt het niet tot aan je dood (maar helaas wel in de leukste jaren).
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben geen vrouw en heb ook geen intentie om denigrerend te zijn maar volgens mij heeft dat toch te maken met je hormoonhuishouding.
Je schrijft dat het niet elke maand hetzelfde is. Volgens mij is de menstruatie ook niet elke maand hetzelfde. De ene keer is die heftiger, met heftiger bijwerkingen, dan de andere keer.
Ja, het is een shitty antwoord. Maar het is wel het beste wat ik redeliker wijze kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat idee ook, ik denk dat het komt dat je dan waarschijnlijk niet lekker in je "velletje" zit. Ik noem het altijd uit m'n hummetje zijn. waarschijnlijk ben je moeier, kijk je daardoor ook anders en gaat en is niks zoals het normaal gaat/is. Je hormoonhuishouding ligt dan weer even door elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het tegenovergestelde is er ook, in een bepaalde tijd voordat je ongesteld moet worden, kan je jezelf helemaal lekker en top vinden. Misschien een kleine verzachting ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet te maken hebben met je hormoonhuishouding. Mijn vrouw is zwanger, dus haar hormoonhuishouding slaat helemaal op hol en ze heeft ineens een uitstekend haarlokje dat niet meer weggaat. Ik vind het wel schattig, maar zij vindt het niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal herkenbaar (geweest) voor mij. Altijd weer die haren in de maandelijkse perioden, grr, of te slap, of het wilde niet zitten, net als je lekker uit wilt !
Misschien een idee om voor deze dagen een andere, lekker geurende, shampoo te kopen.
B.v voor slap en futloos haar.
En verwen jezelf op deze dagen met een lekker maskertje, voor een stress huidje (hi hi).
Het zijn maar kleine dingen, maar die kunnen een groot verschil maken met hoe je je voelt.
Op deze dagen heb je gewoon even wat meer aandacht voor jezelf nodig, even lekker fröbelen, zeg ik dan :-))