Als ik mijn ring op mijn linkse hand draag, jeuken/doen de 2 vingers er naast pijn?

Heyy!
Onlangs heb ik van mij vriend een ring gekregen, super cute!
Voor de betekenis wil ik deze graag rond mijn linkse ringvinger doen, maar wanneer ik dit doe, zit het de hele tijd tegen mijn pink en middelvinger en begint dus die 2 wat te jeuken/pijn te doen, ik denk vermoedelijk van het schuren.
Nu, het vreemde is, draag ik de ring aan mijn rechtste ringvinger heb ik helemaal geen last er van.
Weet iemand hoe dit komt?
Kan het zijn omdat ik rechtshandig ben en hiervoor altijd mijn juwelen aan mijn rechtste hand aandeed en het gewoon nog gewoon moet worden?
Of kan het iets anders zijn?
Alvast bedankt om te helpen!

8 maanden geleden
in: Huid

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat jeuk of pijn ontstaat als je een ring draagt op je linkse hand. Dit kan komen door een allergische reactie op het metaal of door een te strakke ring. Als je last hebt van jeuk of pijn, is het aan te raden om de ring af te doen en te controleren of de jeuk of pijn verdwijnt. Als dit het geval is, is het verstandig om een andere ring te kopen die gemaakt is van een ander materiaal.
Bronnen:
4 maanden geleden