Roodheid en droogheid na harsen wat te doe?

Ik had gisteren men bovenlip geharst het was heel erg rood en kheb wat ijsblokjes nivea crème yoghurt alles er op gedaan om dat weg te krijgen maar ik krijg het niet weg en tis echt dringend morgen moet ik gaan werken maar tis echt niet te doen iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
2.3K
Amadea
3 jaar geleden
Beter had je éérst even gegoogeld en van te voren geweten dat dit vaak gebeurt....
Hier staan al tips:
https://www.startpagina.nl/v/beauty-verzorging/haar/vraag/519663/rode-pijnlijke-bovenlip-ontharen/ en
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/113973/bovenlip-kaaklijn-beschadigd-harsen-geneest/

Antwoorden (1)

Hier kan je weinig [meer] aan doen je huid is een klein beetje beschadigd. Hars plakt niet alleen aan haar maar ook aan je huid. Als je hier niets aan doet door talkpoeder oid dan geef je jezelf een peeling als je de wax eraf rukt. resultaat een mooie zachte huid die een beetje rood is.
Het kan ook dat je allergisch bent voor hars of dat je de wax te heet op je gezicht hebt gesmeerd. in het laatste geval kan je zelfs blaren en of korstjes krijgen.
zit er maar niet teveel aan te wrijven daar wordt het niet beter van. misschien calendula zalf of zinkzalf zoals sudocrème.