Weet iemand hoe deze kruid/specerij heet?

Oo de kruiden markt in Dubai kwam ik dit tegen. Weet iemand hoe dit heet? Ze zeiden dat het goed was tegen eczeem. Dankjewel! (Zie afbeelding)

Picture for question
3 maanden geleden
in: Huid

Antwoorden (1)

Vermoedelijk zijn dat rolletjes zwavel. Die worden vooral gebruikt in de suikerindustrie, om suikerbietensap te bleken. Maar van zwavel is ook bekend dat het een helende werking op de huid heeft. Vroeger werd het veel gebruikt bij de behandeling van verschillende aandoeningen zoals acne, wratten, roos en seborroïsch eczeem. Zwavel heeft een antibacteriële werking en gaat schimmels tegen. Door andere behandelingsmethoden is in de westerse landen de aandacht voor zwavel naar de achtergrond verdwenen. Maar in de oosterse landen gebruiken ze het nog altijd.
Toegevoegd op 10 januari 2024 23:05: afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 maanden geleden