Wat helpt tegen zweten?

Op internet lees ik verschillende dingen en deo's. Maar wat werkt het beste als je overtollig zweet onder je oksels.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
2.8K
Pieterke
3 jaar geleden
Bij mij hielp anti perspirant heel goed maar dit blokkeert wel het zweten. Beter eerst alle tips die al in het antwoord staan van jodokus52 toepassen. En als niets helpt dan zul je naar de huisdokter moeten, die kan je dan eventueel doorverwijzen naar een specialist, zoals een dermatoloog.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik heb laatst een flesje "odaban" gekocht. Van de ene op de andere dag werkte bij mij geen enkele deodorant meer. Ideaal spul, niet gebruiken als je net geschoren hebt. Opdoen voor het slapen 's ochtends gewoon wassen eventueel nog normale deo op doen, maar hoeft niet. Ik ruik niet meer, geen natte plekken meer in mijn shirts. En gebruik het ongeveer 2 tot 3 keer per week.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Oh en niet geheel onbelangrijk. Het heeft een 60 dagen niet goed geld terug garantie. Want het is wel aan de prijs.

Antwoorden (3)

Niemand zweet overtollig.
De een transpireert meer dan de ander dat klopt.
De een beweegt meer dan de ander maar ook een oorzaak kan zijn dat je kleding van synthetische stoffen is gemaakt.
Kies voor katoen, linnen en wol bv dan heb je er al minder last van.
Ook dagelijks douchen of goed wassen kan helpen, teveel zeep is ook niet goed, een deodorant gebruiken (niet ANTI-transpirant dat blokkeert alles). Iedere dag schone kleding en je kleding vaak genoeg wassen en te luchten hangen helpt ook.
-----
Het beste helpt niet bewegen maar dat kan niet.
-----
Je zult een goede manier een persoonlijke oplossing moeten vinden en daarbij gebruik maken van bovenstaande tips. Katoenen ondergoed is bv een begin van waaruit je moet werken. Als je alles goed doet (douchen, schone kleren) maar niet let op synthetische stoffen voor kleding/ondergoed vergeet je eigenlijk de basis.

Succes @snhf883

N.B. fietsen bv is prima, hard fietsen waarbij je oksels gaan klotsen en je de verdere dag niet meer fris ruikt is af te raden. Ken je limieten ken je grenzen. Eerder van huis en op tijd opstaan dat helpt al.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alles wat u zegt doe ik al. Ik draag naar mijn werk alleen katoen. Elke dag was ik mij met alleen water en soms dan met zeep. Mijn shirts gaan elke dag de was in, want ja dat moet wel haha. Ik gebruik een natuurlijke deo. Bewegen.. Ja het is op mijn werk waar ik met de auto naartoe rijd. Ik kan moeilijk langzamer werken, maar het is in de zorg dus stinken is gewoon ook heel vervelend. U reactie is heel goed.. Maar ik ben echt beetje radeloos want ik doe dit allemaal al
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je zou nog kunnen proberen of een schoon shirt en schoon ondergoed meenemen het antwoord is. Is er geen mogelijkheid om even tijdens pauze te douchen - in de zorg is die faciliteit zeker ter plaatse. Bespreek dit met je leidinggevende, deze zal blij zijn als je zelf met een mogelijke oplossing komt voor zo'n probleem. Mocht het niet helpen en dus erger blijken vraag dan hulp bij de huisarts. Het leven moet wel leefbaar zijn en problemen zijn er om op te lossen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankuwel! Ik ga inderdaad even kijken wat ik kan doen. Kreeg net ook de tip om van tijd op tijd van merk deo te wisselen, dus dat ga ik ook eens proberen
Om iets te doen tegen de geur zijn er twee goede mogelijkheden:
1.Odorex extra dry lotion: door het na het douchen voor het slapen gaan het op je oksels te deppen, transpireer je 2 a 3 dagen niet meer onder je oksels.
2. Citroen: door een beetje citroen onder de oksels te doen heb je minder last van geuren onder de oksels.

Kijk anders even op oma weet raad
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik kan inderdaad altijd een paar ideeën uitproberen.. Dankuwel
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ een paar druppels citroensap helpt. Schijnt ook waar te zijn.
Dry lotion!