Hoe kan ik het beste een ontstoken oor behandelen?

Ik heb 8 weken geleden een 2de gaatje laten schieten. Ik wilde ze er vandaag uithalen. Dit lukte niet omdat het te zeer deed. Heeft iemand tips zonder de oorbellen eruit te halen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
2.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ga naar een dokter, als het ontstoken is moet het eruit
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oorbel moet er zowiezo uit. Ontsteking moet behandeld worden.
Beter niet zelf rommelen, ga maar naar de huisarts.

Antwoorden (1)

Je kan niet weten wat de oorzaak is van de ontsteking. Het kan een infectie zijn, maar ook een allergische reactie op het metaal van het ingeschoten knopje. Alleen een huisarts kan dat goed beoordelen. Zelf experimenteren is erg onverstandig.