Ja, tattoo shops raden het zelfs af.
Het weefsel op je handen en vingers is erg dun en wordt veel gebruikt en aangezien de ideale plaatsing voor pigment tussen de opper- en lederhuid is zal het pigment op de handen en vingers nooit op de goede plek terecht komen maar ‘zweeft’ het als het ware rond.
Als je te diep tatoeëert zal de tattoo wazig zijn en kan er later een soort vlek ontstaan. Als je ondiep tatoeëert zal het pigment al snel wegvallen. Hierdoor zal een tattoo niet mooi blijven zitten lelijk vervagen. Het is voor een tattoo artiest nagenoeg onmogelijk om je een mooie en houdbare tattoo op vingers te garanderen.