Wat kan ik gebruiken tegen rimpelige handen?

Mijn handen zijn sinds ik me kan herrinneren heel rimpelig, ik ben onder de 18, en ik heb nooit gerookt. Wel heb ik eczeem , kan het daardoor komen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
2.7K

Antwoorden (1)

Insmeren! Goed insmeren, verzorgen, hoewel de oorzaak meestal een erg droge huid is, vergeet men vaak net als gezichtshuid de handen te beschermen. Dagelijks je handen insmeren en voor het slapen gaan met vette crême zal zeker helpen. De huid wordt soepel en als je in de winter handschoenen draagt zal dat zeker schelen.

Er zijn veel crêmes, tubes en potten, vaak ook duur en dat is niet nodig. De beste resultaten krijg je bij vette uierzalf (ja zalf!) van Bogena (drogist Kruidvat, ook online en Bol.com bv), dus voor het slapen gaan goed insmeren met uierzalf dan kan het urenlang intrekken. Voor overdag is een goede keus rozenglycerine van Lucky Star (drogist - kan geen link vinden). Deze is minder vet, dun te smeren en ook niet duur.
.....
Voor je eczeem ben je vast wel bij de huisarts geweest of bij de dermatoloog. Hier zou je even kunnen vragen of er verband is tussen eczeem en/of medicatie en dit probleem.
Toegevoegd op 04 juli 2018 21:30: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Ik denk dat er meer iets genetisch aan ten grondslag ligt.
18 jaar en rimpelige handen.
Al iedereen die niet smeert en geen handschoenen draagt, rimpelige handen zou hebben, zou 100% van de wereldbevolking rimpelige handen hebben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Met goed smeren kun je het proces vertragen, ook, wat ik ook verwacht, als de oorzaak genetisch bepaald is. Het bespreken van deze klacht met een arts is ook een prima advies.