Weet iemand een aantal goede producten voor de extreem gevoelige huid?

Ik heb al een flink aantal producten geprobeerd om mijn huid minder droog en gevoelig te krijgen, maar ik heb er altijd een slechte reactie op. Ik ben op zoek naar goede gezichtsreinigers, dagcrème, nachtcrème en misschien een huidolie of zoiets. Aangezien ik een student ben zou het nog fijner zijn als je ook wat budget-proof producten weet. Alvast bedankt voor het advies! :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
3.1K
Amadea
5 jaar geleden
Jouw huid de kans geven om zichzelf te herstellen. Dat kan die namelijk, als je 'm niet vol plamuurt met reinigers, crèmes en oliën. Dus alleen één reinigend zeepvrij product en verder alleen maar water gebruiken!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou toch beginnen om te zorgen voor een goede verzorging van binnenuit. Zorgen voor goede voeding met voldoende vitaminen, mineralen en vetzuren. Zo kunnen gammalinoleenzuur en omega 7 helpen bij huidproblemen en vitamine A, B en E. Studeren kan soms betekenen veel alcohol, terwijl dat minder gunstig is voor je huid. Gebruik van veel alcohol zorgt ook voor voedingstekorten. https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/uiterlijk/gevoelige-huid-dos-en-donts-bij-huidverzorging/
SimonV
5 jaar geleden
Zie ook:
https://www.startpagina.nl/v/winkels/mode/vraag/163379/goede-gezichtsreiniger-dagcreme-gevoelige-trekkerige/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Calendulan creme is heel fijn om af en toe te gebruiken. Eigenlijk voor schaaf en lichte brandwondjes maar heel zachte creme. Heb ik ook gebruikt als huisdieren huidproblemen hebben en werkt super.

Antwoorden (5)

De Etos gezichtsgel met komkommer extract, zeker een aanrader!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nivea ... gewoon de ronde blauwe doos met witte crême.
Jaar en dag gebruikt is prima zonder moeilijke extra ditjes en datjes waarvoor je kapitalen betaalt. https://www.kruidvat.nl/nivea-creme/p/31306
Probeer het eens en bekijk na een paar weken het resultaat, succes Bente!
---
N.B. Nivea is goed als dag- en nachtcrême. Dat scheelt ook weer voor een arme student
Toegevoegd op 08 mei 2018 21:02: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nivea verpest je huid waar je bij staat!
Zarqa is iets minder budget proof, maar het werkt fantastisch. Er zitten geen rare stoffen in, waar je huid vaak op reageert. Het linkje bijgevoegd is die ik zelf altijd gebruik voor extreem droge en gevoelige huid.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb zelf ook het probleem. Ik ben sinds een tijdje deze gezichts doekjes gaan gebruiken van bebe. Dit is een 5 in 1 huidverzorging daarom gebruik ik hiernaast geen creme meer. Ik gebruik 1 doekje voor en na het slapen. Het doekje is heel fijn en zacht ruikt goed en laat een heel subtiele structuur achter op je huid, een soort nieuwe 2e huid. Echt een aanrader.
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Zoek een product zonder paraffinum liquidum en zonder parfum. Dat zijn vaak de 2 boosdoeners en zitten in veel producten. Neem liever iets op natuurlijke basis. Er zijn tal van product te koop zowel in de winkel als bij de professional. Zelf ga ik voor Idea toscana op basis van olijf olie waar van nature ale vita E in zit die de huid beschermd. Of neem een wat druppels koudegeperste jojoba olie (wel de zuivere olie zonder geur) mocht je niet te veel geld uit willen geven.