Valt een blauwe nagel er altijd af?

Ben nogal bang van verhalen dat je nagel eraf valt indien deze blauw is.
De helft van mijn nagel is namelijk blauw door een zwaar voorwerp die erop kwam.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
33.8K

Antwoorden (2)

De medische benaming van een blauwe nagel als gevolg van een bloeduitstorting is 'subunguaal hematoom'. De bloeduitstorting groeit er na verloop van tijd uit. Het komt ook voor dat de nagel na verloop van tijd loslaat en eraf valt. Als de blauwe nagel pijn doet, kan je huisarts een klein gaat in de nagel maken waardoor het bloed kan wegstromen en de druk tussen nagel en nagelbed afneemt.
6 jaar geleden
Nee, een blauwe nagel valt er niet altijd af.

Een nagel die los komt te zitten groeit gewoon uit. Op zich dat dat geen pijn, zolang je maar niet aan het half-losse deel gaat trekken en pulken.

Plak er even een pleister overheen om ongelukjes te voorkomen.