Misschien een rare vraag, maar hoe kun je je nou van onderen echt helemaal glad scheren/ontharen, zonder je huid te beschadigen?

Ik zie weleens foto's van vrouwen die echt helemaal glad zijn van onder en dan bedoel ik van voor tot achter, hoe doen ze dat? want als ik dat probeer eindig ik of helemaal rood (bloed of huidiritatie) of ik krijg het niet voor elkaar en om nu met mijn blote kont voor een schoonheidsspecialiste te gaan liggen zie ik ook niet zitten en lijkt me daarbij enorm duur. En even voor de duidelijkheid, het zijn geen geretousheerde foto's en er is echt geen haar te zien.

Toegevoegd na 19 minuten:
Alvast bedankt voor al jullie tips, maar is er ook een andere manier dan scheren die wel in de buurt van de gevoelige huiddelen (om het zo maar te noemen) mag?

Toegevoegd na 20 minuten:
Want bij scheren krijg je zo snel stoppels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
66.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi klusje voor uw partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha...ja maar dan moet die er wel eerst zijn...leuke sugeztie dat wel :P
Kimath
12 jaar geleden
ik denk dat ze op die foto's aan het waxen zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar was ik eigenlijk ook al bang voor, maar somigen blijken het thuis ook voor elkaar te krijgen, en daar ben ik er (helaas) niet een van.
Kimath
12 jaar geleden
Brr, dat vind ik echt eng. Ik ben een tijd terug gestopt met scheren of op andere manier kaal maken. Bevalt me eerlijk gezegd veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik als voorbehoedsmiddel tijdens het uitgaan, werkt bij mij heel goed, want dan doe ik niks. Maar op somige, zeg; 'gelegenheden' is helemaal netjes daarbeneden bijna dress code.
Kimath
12 jaar geleden
Serieus? Ik heb het ongeschoren, maar echt wel netjes hoor. Ik knip het af en toe bij, en langs de zijkanten scheer ik het.
Nu voel ik mij oud, maar dat is blijkbaar nu helemaal hip onder de jeugd?
En voor mannen dan? Zijn die tegenwoordig ook kaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh je hoort mij niet klagen over een ander, vindt het alleen zelf onprettig. De mannen hier scheren zich vaak niet, maar dat zegt meer over de streek dan over de algemene gedachte, de meeste metro mannen scheren zichzelf wel. Ik vindt dat persoonlijk absoluut niet erg, dat ze dat doen, maar dat is deels ook omdat ik niet als vrouw alleen in de jeuk hoef te zitten...:P
Kimath
12 jaar geleden
Ik vind een man helemaal kaal er zo raar uitzien! Liever wel een beetje haar, maar niet zo'n verwarde boel, maar beetje netjes gehouden :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja oke..iig wel beenhaar en op de armen, maar daar beneden bij het kruis van een man vindt ik het er eerlijk gezegd (sorry) toch al niet echt uitzien, maar met een bos haar vindt ik het helemaal vreselijk.
Kimath
12 jaar geleden
Vanmiddag zag ik een vraag van iemand die een bon had voor een Brazilian Wax, misschien kun je die overnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh oke...zal ff kijken..thanx
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben zelf onder de 20 en houd het eigenlijk zo bij dat ik "veilig" een bikini aan kan. Van mij en van mijn vriend hoeft het niet kaal...

Het beste antwoord

Ten eerste knip je met een schaar het overtollige haar af. Dan moet je huid goed nat zijn, zodat de haartjes wat zachter worden. Dan is het belangrijkste, het scheermesje!! Gebruik altijd de meest scherpe die er zijn en dat zijn NIET de wegwerpmesjes, maar b.v. Gillette Mach3 Turbo. In ieder geval mesjes voor mannen, werken beter dan die voor vrouwen.

Dan moet je scheergel voor de gevoelige huid nemen. Van Gilette of die van de Hema zijn beide echt goed.
Gebruik een spiegel en veel licht en neem je tijd. Zet je voet op een krukje zodat je beter bij bepaalde plekjes kunt. Het mesje regelmatig goed uitspoelen en kleine beetjes scheren waarbij je je huid goed strak houdt. Na het scheren je huid koelen met koud/lauw water. Verder niks op smeren.

Kwestie van oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is een kwestie van vaak doen. En in bad of onder de douch geeft het beste resultaat. Gebruik goede mesjes (gillete wegwerp blauw vind ik persoonlijk goed) En scheer niet tegen de richting in. Altijd met de haartjes mee.Houdt je huid strak. Je kan in het begin er een dikke kwak vaseline op smeren maar des te vaker je scheert des te beter het gaat.

Toegevoegd na 53 seconden:
P.s. geruik geen schuimgel. Echt hier krijg je spijt en heel veel jeuk van :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals Jamika al aangeeft, scheer in de haarrichting mee, anders krijg je irritatie en kans op ingegroeide haartjes.

Mijn vriendin gebruikt al jaren met heel veel succes een ladyshave. Echter het kan zijn dat je huid daar eerst aan moet wennen.

Je kan ook proberen om gehurkt boven een spiegel te gaan zitten.

Toegevoegd na 29 seconden:
JamiCa bedoel ik ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ladyshave is een scheerapparaat? En zo'n epilady dan, of krijg je daar heeel veeel spijt van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik denk dat je dan gillend door de badkamer gaat!
ladyshave is inderdaad zo'n scheerapparaat met een rondescheerkop. Kan je je niet mee snijden. En je kan daarmee droog scheren.
google maar even op Ladyshave. Trouwens, je kàn overwegen om het te laten harsen bij een schoonheidsspecialist. Ok pijnlijk even maar je hoeft echt niet bang te zijn dat ze daar raar van opkijken. Zijn genoeg vrouwen die dat zo weg laten halen. En volgens mij ook niet belachelijk duur. Succes, we zien de foto's van het resultaat wel eens verschijnen! Haha nee hoor geintje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha...ja die is leuk...maar zo'n ladyshave vindt ik nog niet zo'n gek idee, is volgens mij ook beter qua ingegroeide haartjes. Had trouwens niet verwacht dat het zoveel reacties op zou leveren, lijkt nu bijna gek dat ik het niet wist.
Onder de douche. Ik gebruik altijd gewoon douchegel. Een scherp mesje is idd een pré, anders krijg je wondjes. Trek de huid goed strak. Eerst met de haartjes mee, en dan nog een aantal x in andere richtingen. Voor t gebied waar je lastig bij komt ga je door je hurken. Dan trek je t daar strak opzij en kun je overal bij. Paar keer herhalen en tis glad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo doe ik het ook - elke dag, bij het douchen. Ik gebruikzeepvrije emulsie (Lactacyd), omdat ik geloof, dat dat beter is voor de zuurgraad van je vagina, dan wassen met zeep. In het begin had ik ook wel eens rode pukkeltjes, maar tegenwoordig nooit meer. Verder scrub ik zo eens in de drie dagen met zo'n touwhandschoen, om te voorkomen, dat er toch een haartje in zou kunnen groeien. Dus een plus - ben het met jouw antwoord eens, Martine74.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook daar schrubben?
Epileren werkt ook fantastisch en blijft een stuk langer weg dan bij scheren. Het is de eerste keren wat pijnlijk maar dat word echt minder.

Oh ja en de haartjes die terug komen zijn wat zachter omdat ze niet recht afgeschoren zijn zoals bij stoppels bij scheren wel het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheren doe je alleen met (het liefst nieuw) scheermesje.
Het beste scheren doe je met conditioner voor je haar. Klinkt gek, maar het maakt je haartjes zachter en het irriteert je gevoelige huid niet, je krijgt er zelfs een hele zachte huid van. Scheer eerst met de haargroei mee, dan diagonaal tegen de haargroei in. Moeilijke plekjes doe je zittend op het toilet of zittend op je hurken. En spoel vaak je mesje uit.
De huid moet wennen aan scheren, dus als je in het begin toch wat irritatie hebt gekregen doe je er iets talkpoeder op.
Alle begin is moeilijk, maar oefening baart kunst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als man zijnde heb ik natuurlijk niet de ervaring met van onderen scheren.
Maar wat ik altijd doe met de baard scheren is eerst gewoon scheren en dan nogmaals helemaal inzepen en dan weer scheren nu kan je de huid heel glad scheren zonder dat je deze beschadigd. Het probleem is juist dat je vaak te vaak over een schrale huid gaat met een scherp mes en steeds een dun laagje huid verwijdert.
Nu je weer hebt ingezeept smeer je juist de huid weer.
Dan kan je ook makkelijker tegen de haar richting in scheren, zonder dat dit gelijk gaat irriteren.
Schuim of gel maakt niks uit.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt best logisch. Toch maar eens proberen, misschien ook leuk voor mijn benen, want die scheer ik altijd droog, omdat ik allergisch ben voor de meeste scheerschuim, maar daar hebben we die cremespoeling van het vorige antwoord weer voor. Toch bedankt voor je bijdrage 'als man"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo natuurlijk niet? Heel veel mannen scheren hun zaakje glad. Ik scheer me ook daarzo. Vindt mn meisje heel wat prettiger ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijhouden is iets anders dan 'totaal' glad maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met T74. Een man die lekker glad geschoren is, zowel van boven als van onder.
Als aanvulling op bovenstaande reacties ........om geen stoppels te krijgen gewoon dagelijks even scheren. Het went en je bent in een minuutje klaar.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheren moet je inderdaad heel regelmatig doen, zeker op plekken waar huiddelen elkaar raken. Goedkope of dure scheermesjes maakt in scherpte niet zo gek veel uit naar mijn ervaring; wel in levensduur en bramen. Weggooimesjes haal ik altijd even met de snijrichting mee over mijn handpalm voor gebruik om de bramen weg te halen. Dat scheelt een wereld aan snijwondjes. Scheren met de haargroei mee maar eventueel daarna tegen de groeirichting in voor een gladder resultaat.

Probeer eens scheerolie (zie onder maar HEMA en Kruidvat verkopen ook scheerolie) in plaats van zeep. Een paar druppeltjes maakt een natte huid perfect glad en houdt de haartjes nat waardoor je ze heel makkelijk afscheert zonder huidirritatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn bramen? Voor de rest +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheerolie is inderdaad heel fijn in gebruik +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een mes heel scherp slijpt loop je altijd het risico dat er een minuscuul randje van het scherp naar één kant van het mes buigt. Dat heet een braam en die is vooral verantwoordelijk voor snijwondjes bij nat scheren. Door een scheermes even over je handpalm te halen buig je dat stukje weer terug waardoor het scherp weer mooi symmetrisch is.
Het is gewoon echt een kwestie van vaak doen!!!
Ik had in het begin precies dezelfde problemen als jou, maar door het vaak te doen gaat dat helemaal weg.
Wel is het belangrijk om een goed scheermes te gebruiken, bijvoorbeeld Gilette.
Ik zou het ook in bad doen, kun je er goed bij.
Verder idd (zoals eerder gezegd) niet tegen de richting inscheren maar mee.
De klachten gaan echt weg.

Ik heb nu nergens last meer van, terwijl het in het begin bloedde, jeukte, pukkels enz.