Moet je je helix piercing draaien?

ik heb sinds eind oktober een helix piercing, een ringetje. Dit ringetje heeft een heel klein openingetje die de piercer heeft dichtgedrukt. Rond februari mag hij er dus uit en daarvoor ga ik het liefst weer terug naar de piercer. Ik heb ooit gehad dat ik hem wel heb kunnen draaien. Maar het lijkt nu wel alsof hij vastgegroeid zit. Ik wil hem ook niet doortrekken. Nu zit dat stukje waar hij hem heeft dichtgedrukt 'in mijn oor'. Maar moet je een helix nu draaien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
14.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, het draaien van net geplaatste oorbellen is achterhaald, een piercing kun je het beste met rust laten en dagelijks desinfecteren met een zoutoplossing. Waag er een telefoontje aan, of ga even langs bij de piercer om te vragen of het vastzitten verholpen moet worden. Een goede piercer geeft altijd nazorg.

Het beste antwoord

Ik heb altijd geleerd dat je er zo min mogelijk aan moet zitten en ook niet aan moet draaien. Hij zit waarschijnlijk niet vastgegroeid maar door genezing zitten er korstjes omheen en die zorgen dat het ringetje 'vast' zit. Als je eraan gaat draaien loop je de kans dat de korstjes brokkelen en met het draaien in het wondje komen. Niet doen dus!
Wat je wel kan doen is als je een lange douche neemt, kijken of je hem iets los kan krijgen. Maar zorg dan dat je wat langer onder de douche staat zodat de korstjes losgeweekt en weggespoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is om de piercing niet te draaien. Door te draaien creëer je namelijk weer kleine scheurtjes aan de binnenkant van het gaatje en zo duurt het langer met helen. Ook is het dan gevoeliger voor infecties. Hij groeit niet vast, hetgene wat doet denken dat hij vastgedraaid zit is opgedroogde vocht en wat opgehoopte huidcellen. Mocht je er toch aan willen zitten, doe het dan met gedesinfecteerde handen/handschoenen.