Hoe krijg je de lucht van chloor van je lichaam en uit je haren?

Altijd als ik gezwommen heb, stoor ik me aan die lucht van chloor.
Maar als ik dan heb gedoucht (met shampoo & douchegel), ruik ik nog steeds chloor!
Hoe krijg ik die lucht er in 1 keer af als ik heb gezwommen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Huid
10K

Het beste antwoord

Net als chloor heeft alles wat u daar noemt een lage Ph waarde (<7) en kan u best neutraliseren door u te douchen met een gewoon stuk zeep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dankje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik denk dat je gwn moet gaan douchen, ik zit zelf op een zwemsport, en na 1x douchen is de chloorlucht echt wel verdwenen. geen tomatensap zoals de guy hieronder zegt. gwn shampoo. dat werkt het beste

Andere antwoorden (2)

Die lucht is na het goed douchen met shampoo er af maar de lucht zit nog in je "neus" Jij ruikt het nog wel maar anderen niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je een keer zou kunnen proberen is tomatensap. Tomatensap is heel effectief in het neutraliseren van geuren. Als het goed is, werkt het ook met chloor. Want tomatensap is zuur en dat neutraliseerd het chloor.

Tijdens een korte zoektocht op internet kwam ik erachter dat een sinaasappel ook schijnt te helpen. Ook omdat het dus zuur is.

Je kan dus een tomaat of sinaasappel door midden snijden en daarmee over je lichaam gaan. Of een groot glas tomatensap over je lichaam heel gieten.