Kan ik met een vers gezette tattoo uitgaan?

Ik heb op donderdag middag om 14u de tattoo laten zetten.
ik heb de plastic folie die rond mijn arm zat, bij thuiskomst om 18u, er af gedaan. dan de tattoo gewassen, en de nodige zalf er op gedaan.
Daarnet ging ik slapen en heb de tattoo weer gewassen, beetje zalf er op gedaan (geen te dikke laag) en weer folie er rond, en zo ga ik meteen slapen.

kan ik nu straks (vrijdagavond dus) uitgaan met deze verse tattoo, zonder gevaar te lopen ?

kan ik de folie bijvoorbeeld er op laten tot ik weg ga, en dan zo uitgaan en bij het thuiskomen meteen de zalf en folie er weer op doen?

(de tattoo artiest had gezegd dat de folie er tot en met vrijdag nacht op moest blijven , tot 3 x per dag de tattoo wassen en folie vervangen na in te smeren met zalf.)

nu weet ik dat jullie zullen zeggen; luister maar naar de tattoo artiest... maar ik wil dus graag gewoon oprechte raad van iemand met ervaring :) die me kan zeggen of het veel kwaad gaat doen als ik de folie er af laat om uit te gaan voor die paar uurtjes, waarbij de tattoo waarschijnlijk wel wat tegen mijn tshirt zal schuren misschien...

Toegevoegd na 12 uur:
vergeten vermelden; de tattoo staat op de binnenkant van de biceps, en die plaats van mijn arm raakt mijn lichaam als ik wandel. de tshirt zit er nog wel tussen maar het gaat dus schuren na enige tijd ... misschien dan daar toch wel folie over doen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
28.1K

Het beste antwoord

Ja, je kan met een vers gezette tattoo uitgaan. Afdekken is niet goed, zoveel mogelijk laten luchten dat ding, des te eerder is hij netjes genezen.

Het is geen schotwond ;-)

Probeer bij het uitgaan een beetje buiten schot te blijven, in de zin van, laat mensen niet tegen je aanbotsen.

Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn tattooeerder zei: geen folie! Zuurstof geneest de wond. Het is namelijk een soort schaafwond.
Ik zou hem goed invetten, oud tshirt er overheen en daaroverheen je 'goeie goed'. Een pot vet meenemen en elk uur even checken en invetten (er vanuitgaande dat hij op je torso of arm zit).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar gelang grote kan het toch een behoorlijke verwonding zijn.

Uitgaan opzich zal niet zo'n probleem zijn als je je eigen aan een paar regels houdt:

1 geen alcohol (bier zeker niet) drinken.

2 Tattoo zo weinig mogelijk afdekken, dit om te voorkomen dat er zweet op komt en blijft.

3 Tattoo voor en direct na het uitgaan reinigen.

4 Tattoo goed in de zalf houden.

Veel plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo geen alcohol? daar heeft de tattooeur niets over gezegd en hij weet ook wel dat het vandaag vrijdag is :) is ook het eerste dat ik er van hoor! of bedoel je, niet teveel drinken zodat ik aandachtig voor mijn tattoo blijf ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en gaat er niet eerder zweet op komen als ik hem niet afdek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nuttige van alcoholische dranken zal de kans op infectie alleen maar vergroten.
Ja dat kan, ik zou alleen zoals eerder genoemd is je tattoo wel bedekken. Weet niet waar je hem er op hebt laten zetten en hoe groot de tattoo is maar het kan wat pijnlijk zijn als iemand er hard tegen aankomt. Het vermijden van zonlicht is toch een van de belangrijkste punten na het aanbrengen van een tattoo.

Folie erop is niet nodig. (alleen de eerste uren na het plaatsen van de tattoo). Goed, dun insmeren met vaseline of bepanthen en schoon houden dmv water is ook een must.

Volgende is van het internet gehaald mbt de nazorg van een tattoo.

Raak de tatoeage zo min mogelijk aan met de handen.

Dep de wond na het wassen met een schone handdoek voorzichtig droog.

Houd de tatoeage licht vettig door een dun laagje zalf op de tatoeage te smeren.

Vermijd tijdens het genezingsproces contact met zwemwater.

Tijdens het genezingsproces mag je niet naar de sauna of in een stoombad.

Met een verse tatoeage mag je niet in de zon of onder de zonnebank.

Als de tatoeage genezen is, moet je de tatoeage blijven beschermen tegen het zonlicht als je bijvoorbeeld gaat zonnen. De tatoeage blijft een tere plek en deze moet je blijven onderhouden. Wanneer je dit niet of nauwelijks doet, bestaat de kans dat de tatoeage gaat opzetten of jeuken.