Wat wordt bedoelt met "desinfecteren van je gezicht"?

Ik ben bezig met het aanschaffen van microneedle pen. Voordat ik iets op mijn huid breng moet ik eerst mijn huid desinfecteren? Welke middel is hier beste? Ik neem aan dat ik niet alcohol ol mijn gezicht kan gebruiken.
ol= op

een jaar geleden
in: Huid
1.3K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk heb je het niet helemaal goed gelezen. Het is de pen die voor elk gebruik in ontsmettingsalcohol gedesinfecteerd moet worden. Want er dienen geen bacteriën in de huid te komen als gevolg van het micronaaldproces.

Je gezicht ontdoe je van alle eventuele make-up en je wast het met een zachte reiniger en water, waarna je het droog dept.
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
https://cosmediate.nl/behandelingen/microneedling/
Hier staat toch dat de huid gereinigd wordt en daarna gedesinfecteerd.
Amadea
een jaar geleden
Dat is duidelijk een uit het Engels vertaalde tekst. Je zult aan cosmediate moeten vragen waar zij hun informatie vandaan gekopieerd hebben, om te achterhalen wat er origineel stond...
tinus1969
een jaar geleden
Er zijn wel degelijk artsen en andere hulpverleners die de huid routinematig desinfecteren met alcohol of betadine (povidonjodoum) voor injecties etc. Of dat zinvol is, is omstreden.
tinus1969
een jaar geleden
Zie bv https://www.ntvg.nl/artikelen/desinfecteren-van-de-huid-voor-injecties-niet-van-invloed-op-het-ontstaan-van-infecties
Abcde
een jaar geleden
https://www.huidtotaal.nl/behandelingen/micro-needling-dermapen/
Hier desinfecteren ze de huid ook.