Hallo, ik heb door gebruik van dagcreme last van geirriteerde ogen.Heb al verschillende crèmes geprobeerd, heeft iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
25.5K

Antwoorden (11)

je creme niet binnen je oogkas smeren, dat is het bot dat je rond je ogen voelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen met dagcreme. Je huid heeft het niet nodig (die kun je nl. niet voeden van buitenaf, ondanks alle cosmetische claims) en als je er allergisch voor bent, kun je er alleen maar last van hebben.

Je kunt ook nog wat duurdere, hypoallergene dagcreme gebruiken, of juist supersimpele vaseline als je een schraal gezicht hebt. Met een beetje pech ben je trouwens ook allergisch voor vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaseline verstopt de porien, dat veroorzaakt juist huidproblemen, de enige keer dat je vaseline op je huid kunt smeren is op een extreem koude dag en dan moet je het met vette creme verwijderen en daarna met lotion.
De min is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een schrale kop heb, smeer ik er 's avonds gewoon vaseline op en is het de volgende dag helemaal ingetrokken, net als je gemiddelde 'voedende nachtcreme' (of het hangt aan m'n kussen natuurlijk). Ik heb zelden last van verstopte poriën, en als ik er al last van heb kan ik ze altijd weer vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Stippel,
Als ik niks smeer krijg ik juist een hele droge huid. Het is super vervelend want ik wil graag mijn huid goed verzorgen en geloof daar ook in..
Maar ik kan dus nergens tegen want alles reageert op mijn ogen.
Ook als ik het eromheen! smeer.;)
Any tips zijn welkom!
Cheers. op de bad life zonder creme. hihi
Hallo gast75006

Dit is voor mij heel herkenbaar, heb veel dagcrémes gebruikt, de créme die ik nu gebruik is wel een dure, maar geeft geen allergische verschijnselen.

Merk

Créme van DR Renaud:
Créme riche calmante azuléne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer de creme niet langs de wimper enzo maar met een rondje er om heen zodat het niet in de buurt van de ogen komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft niets met de crème te maken maar met t feit dat je het te dicht bij je ogen smeert. Je moet boven je wenkbrauwen en onder je oogkas blijven. Voor op je oogleden en je evt wallen heb je weer andere speciale oogcreme nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige dagcremes kunnen bij sommige mensen allergische reactie rond de ogen veroorzaken.
Bij jou is dat dus het geval. Smeer daarom geen dagcreme meer rond je ogen en op je oogleden.
Of neem een andere dagcreme. Ik gebruik de simpele dagcreme van het Kruidvat. Nergens last van. Maar de ene huid is de andere niet.
Voor de gevoelige plekken rond de ogen heb je, als je daar behoefte aan hebt, speciale oogcrèmes.
Smeer geen cremes in je ogen, want daar gaan ze ook van irriteren.
Lees vooral de onderste link, die over het (on)nut van oogtcrèmes gaat.

http://www.newcreation.be/ezine/oogcreme.html

http://beauty.blog.nl/gezichtscremes/2007/08/16/is-oogcreme-overbodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop oogcrème van Dr Hauschka.
Wordt verkocht in veel natuurvoedings winkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik de dagcrème van het Kruidvat, die in de bruine potjes met de zwarte deksel van hun eigen merk. Ik heb twee potjes, één gewoon potje en één klein potje speciaal voor rondom de ogen. Deze geeft mij geen irritatie. Ik heb tussendoor al verschillende merken geprobeerd, die vaak wel irriteren. Ik kom iedere keer weer bij dit merk terug. En nog een groot voordeel, ze zijn spotgoedkoop. Dus altijd het proberen waard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Earth Line, dat is een Vitamine E creme die je zowel als dag- en als nachtcrème kunt gebruiken; deze crème schijnt in testen goed te scoren, ik denk in de Consumentenbondtest; er zitten geen parfums en conserveringsmiddelen in maar het is een natuurlijke crème, het is o.a. te koop in Gezond & Wel winkels; de prijs voor 100 ml is ongeveer € 15,--; ik gebruik ongeveer 1 tube per maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dermolin eens proberen, waarschijnlijk zijn het de parfum of parabenen of andere overbodige stofjes in de creme die je ogen irriteren als de creme te dicht bij je ogen komt.

Ps Dermolin is ook nog eens proefdiervrij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft te maken met wanneer je je gezicht met water wast,en wanneer je een bepaalde dagcreme gebruikt, je dat in je ogen krijgt en dat irriteert. Ik heb het vaker gehad, wist in het begin niet waardoor het kwam. Nu wel. Dus als je je gezicht wast, zorg dat je niet in je ogen wrijft.