Wat kan ik smeren bij een allergische reactie? zie extra uitleg

Ik heb door het gebruik van een crème een allergische reactie gekregen op mijn gezicht (rood en schraal) Ik ben meteen gestopt met smeren. Verder gebruik ook geen andere producten maar ik merk nu wel dat het heel droog en trekkerig aanvoelt. Nu wil ik graag wat gebruiken zodat het minder trekkerig aanvoelt maar weet niet echt wat ik het beste kan gebruiken. Dacht zelf aan vaseline..

Toegevoegd na 14 minuten:
allergische reactie is nog niet helemaal over...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Huid
15.1K

Antwoorden (7)

Ik laat bij mn apotheek altijd vitamine E creme maken.

Ik bestel dan b.v. 5 keer 100 gram tubes. Omdat meer tubes goedkoper is. Ik vind het heel fijne creme.

Ik heb vaak van andere cremes dat het op mn ogen slaat. Met deze niet.
Misschien kan je ook naar je apotheek gaan en vragen of ze een gezichtscreme voor je kunnen maken waar je geen allergische reactie van krijgt. Het is misschien even uitproberen welke. Hoewel niet ieder apotheek doet het. De mijne wel.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat kost je dat dofa?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 tubes van 100 gram kost mij 25 euro. Ik stop er 5 in de ijskast. Hoe meer tubes hoe goedkoper hadden ze mij gezegd. Dofa
Blijkbaar is jouw huid erg gevoelig voor bepaalde stoffen. Zolang je niet precies weet waarvoor je gevoelig bent, zou ik even niks smeren, hoe akelig dat ook voelt. Dat is ook de snelste manier om van de uitslag af te komen.

Als de uitslag minder is, of helemaal weg is, kun je misschien smeren met iets dat je al vaker hebt gebruikt en waarvan je weet dat je er goed op reageert. Of vraagt bij de drogist naar een crème die hypoallergeen is.
Verder zijn babyproducten vaan ook extra getest op allergenen. Als je niet van zo'n overdreven Zwitsal-geurtje houdt, kun je ok een ander merk proberen.

Wanneer je vaker last hebt van zo'n allergische reactie, of als je er nu er veel last van hebt, kun je ook naar de huisarts gaan. Eventueel verwijst hij/zij je naar een dermatoloog (huidarts).

Succes en denk er aan: niet krabben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een beetje babyolie op je gezicht te smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De produkten van Weleda zijn wel wat prijzig, maar ze doen wat ze beloven! Vooral de rozencreme werkt als een speer. Good luck. Overigens: gewone witte vaseline werkt ook prima, maar het is nogal een vette bedoening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet iets vets als vaseline of baby-olie op smeren, dan sluit je de boel af en kan het nogal broeierig worden. Juist niet zo fijn bij een allergische reactie.

Verder weet je natuurlijk niet wáár je precies allergisch voor bent. Daarom zou ik kiezen voor iets met zo weinig mogelijk ingrediënten: ieder ingrediënt dat traditioneel in huidcreme zit, zou immers precies dat kunnen zijn waar je de reactie van kreeg.

Wat in mijn ervaring erg goed helpt bij een trekkerig gevoel (maar dan veroorzaakt door zon en zwembadwater) is aloë veragel. Volgens mij verkopen ze het wel bij De Tuinen.

Let wel even op dat je een variant neemt die helemaal of minstens grotendeels uit aloë vera bestaat, er zijn ook gels en cremetjes waar het alleen één van de vele bestanddelen is, en dan zit je weer met hetzelfde probleem dat het allergeen er dan misschien ook in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het beste om je huid even helemaal met rust te laten. Het enige wat ik zou doen is een paar keer per dag met een koud compres of een schoon washandje wat je even in de diepvries hebt gehad een beetje deppend te koelen.
Je zou ook nog kunnen proberen met wat komkommer stukjes voor 1/4 uurtje erop te leggen.
Verder zolang je de klachten hebt, zo weinig mogelijk in de zon komen of anders je gezicht afdekken door een grote hoed op te zetten
Vergeet niet even een notitie te maken welke stoffen in de creme zitten om herhaling te voorkomen.
Het komt vaker voor dat mensen niet goed reageren op creme's.
Komt dit bij jou vaak voor dan zou ik toch even een verwijsbrief vragen voor de Dermatoloog.
Geef je klacht over cosmetische producten altijd door aan http://www.cosmeticaklachten.nl/
Hier vind je ook nog verdere tips.
Hopelijk ben je snel weer verlost van de vervelende klachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede tips, +1
laat je huid nu even met rust.
vaseline is erg vet.
zou ik niet doen.

wat ikzelf gebruik is een frisse gel
heel zacht. ivm psoriasis kan ik ook niet van alles gebruiken.

hier reageer ik goed op: pure calmille
hydraterende gezichtsgel van Yves Rocher.