wat doen bij oorbel als helix gechoten?

ik heb gisteren een helix laten zetten, maar het is gedaan met een drukpistool. het lijkt ook op een oorbel, ook van de achterkant. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
9.9K

Antwoorden (2)

Een kraakbeen piercing laten zetten met een pistool is niet heel handig, het kan je kraakbeen versplinteren/beschadigen. Waar heb je het laten doen?

Wat moet je nu doen? Bekijk ten eerste of je oor opgezet is of niet. Als je dit niet zelf kan beoordelen zoek dan een piercer bij jou in de buurt met goede recensies. Een echte piercer zal NOOIT een kraakbeen piercing met een pistool laten zetten.
Als je oor dik is, pijn doet of tekenen van ontsteking geeft, ga dan naar de dokter. Waarschijnlijk zal je je piercing dan moeten verwijderen en krijg je een antibiotica kuur.

Is er niks aan de hand? Haal dan parfumvrije zeep. Twee keer daags voorzichtig je piercing met lauw-warm water spoelen, schoonmaken met parfumvrije zeep en de zeep er goed afspoelen. Vervolgens met een wattenstaafje in een zeezoutoplossing en je piercing van beide kanten aanstippen. Geen korstjes weghalen, die vallen er vanzelf af met het spoelen. NIET DRAAIEN. Piercings zijn erg gevoelig en het ligt ook aan per persoon hoe het geneest. Succes!

(Snuffel anders even op deze site rond, dit is van een betrouwbare piercing met een certificaat: https://soesha.nl)
edit: Ga nooit met aggresief spul zoals alcohol je piercing schoonmaken. Het maakt zowel de goede en slechte bacteriën dood. Parfumvrije zeep reinigt je wond op een milde manier.
Edit: Zie onderstaande antwoord: je kraakbeen is hoogstwaarschijnlijk niet gesplintert. Omdat het niet echt geschoten is. Ga alsnog even langs een piercer of volg op zn minst de bovenstaande verzorgingstips op.
Toegevoegd op 07 februari 2020 14:10: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zie ook deze vraag: https://www.startpagina.nl/v/beauty-verzorging/huid/vraag/674227/oren-vanmiddag-schieten-verzorgen/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bij lucardi
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
volgens mij ook niet dik (mijn oor) is wel erg gevoelig als ik m heel zacht aanraak al
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja dacht ik al, een juwelier in ieder geval dan.Volgens mij is een kraakbeenpiercing laten schieten ook verboden... Maar dat durf ik met zekerheid ook niet te zeggen. Probeer wel op tijd te handelen als je kraakbeen gesplintert is, je kan een bloemkooloor krijgen als je het te lang laat zitten... Ga naar een piercer bij je in de buurt en vraag daar om verdere advies, niet meer terug gaan naar de juwelier. Die geven je een flesje alcohol mee, en dat irriteert de wond alleen maar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dus is het niet erg?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nogmaals, ik zou het voor de zekerheid bij de dokter of bij een echte piercer navragen en mijn verzorgingtips opvolgen. Dan kan er niet veel fout gaan.
Lucardi schijnt te werken met het inverness systeem.
Dit systeem is gemaakt om te piercen.

Het lijkt op schieten, maar is toch drukken. (Het apparaatje lijkt inderdaad ook op een gewoon schietsysteem).

Met dit systeem mag je ook het kraakbeen in het oor piercen.
Met dit systeem mag je zelfs een piercing in de neus laten zetten.