Hoe kan het dat mijn haar zo dun is geworden?

Mijn haar is in een paar jaar qua dikte gehalveerd. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Haar
1.7K
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Er kan ook sprake zijn van een genetische factor. Heeft u familieleden die rond uw leeftijd ook dunner wordend haar hebben gehad of kaal zijn geworden?

Antwoorden (3)

Als u veel haaruitval heeft, kan dat komen door:

Gebeurtenissen en stress
bijvoorbeeld door een verhuizing, een huwelijk, de geboorte van een kind of een operatie.
Ziekten
bijvoorbeeld na koorts, bij bloedarmoede, schildklierziekte of kanker, of bij extreem afvallen door bijvoorbeeld anorexia nervosa.
Medicijnen
bijvoorbeeld bloedverdunners, interferonen, tretinoïnes en lithiumzouten.
Voeding
bijvoorbeeld ijzertekort in de voeding. Er is onvoldoende bewijs dat andere tekorten in de voeding deze vorm van haaruitval kunnen veroorzaken.
2 jaar geleden
Dat kan natuurlijk ook gewoon een proces van ouder worden zijn: bij mannen kan kaler worden al optreden als ze in de twintig zijn, bij vrouwen als ze in de overgang zijn / komen.
2 jaar geleden
Er zijn veel mogelijke oorzaken van dunner wordend haar, waaronder genetica, leeftijd, veranderingen in de hormoonspiegel, en medische aandoeningen. Ook sommige medicijnen kunnen het haar dunner maken veroorzaken. Als je je zorgen maakt over het dunner worden van je haar, is het belangrijk een arts te bezoeken om de onderliggende oorzaak vast te stellen. Er zijn veel behandelingen voor dunner wordend haar beschikbaar, afhankelijk van de onderliggende oorzaak.