Hoe kom ik van mijn oranje haar af?

Een tijdje geleden wilde ik mijn haar van donkerblond/bruin naar echt goed blond, ik vond toen de go blonder shampoo en conditioner van John Frieda maar daar kreeg ik een oranje gloed van in mijn haar. Ik wil graag die oranje gloed uit mijn haar krijgen maar wil het liever nog niet verven. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
3.1K
Aigle
3 jaar geleden
Oranje en rood is het moeilijkste om eruit te krijgen . Dit moet je neutraliseren met blauw-groen. Een kapper kan een kleur op maat maken zodat oranje weggaat. Maar hou rekening mee met wassen enz oranje terug tevoorschijn kan komen. Meestal moet je het enkele keren gekleurd hebben voor het echt volledig weg is... Van de eerste keer lukt dat niet, tenzij het niet zo heel erg oranje is? Wil je liever niet naar de kapper gaan, dan is een zilver shampoo de oplossing. Die maakt haar minder oranje/geel. Elke keer daar je haren mee wassen + eventjes laten inwerken. Maar een echte kleuring zal meer en sneller resultaat geven. Succes
Antoni
3 jaar geleden
Zo onverwacht is het niet, oranje haar krijgen. Hier https://nl.wikihow.com/Je-haar-blonderen-met-citroensap zie je het ook. Ik vind het overigens niet lelijk. Er staat in het artikel ook dat je groen haar zou kunnen krijgen als je per ongeluk met chloor (bijvoorbeeld in een zwembad) in aanraking zou komen. Nou, liever oranje dan groen, lijkt mij zo!!

Antwoorden (1)

Oranje en rood is het moeilijkste om eruit te krijgen . Dit moet je neutraliseren met blauw-groen. Een kapper kan een kleur op maat maken zodat oranje weggaat. Maar hou rekening mee met wassen enz oranje terug tevoorschijn kan komen. Meestal moet je het enkele keren gekleurd hebben voor het echt volledig weg is... Van de eerste keer lukt dat niet, tenzij het niet zo heel erg oranje is? Wil je liever niet naar de kapper gaan, dan is een zilver shampoo de oplossing. Die maakt haar minder oranje/geel. Elke keer daar je haren mee wassen + eventjes laten inwerken. Maar een echte kleuring zal meer en sneller resultaat geven. Succes

(Sorry ik 2 x hetzelfde plaats, ik wou het typen als antwoord en ik zat per ongeluk in reacties)