Wat te doen tegen statisch haar?

Ik heb hal zo’n 2 weken dat mijn haar elke dag statisch is en als ik me hand er door heen haal zitten overal knuppen. Ik was het om de 2 dagen intensief. En laatst in de avond met alleen conditioner maar het helpt allemaal niet olie is voor mij niet aangezien ik niet tegen vet haar kan. Iemand die me kan helpen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
2.9K
Amadea
4 jaar geleden
Draag je kunststof kleding? Acryltruien, polyester blouses en dergelijke maken je haar statisch.

Antwoorden (3)

Luchtvochtigheid in je huis zal wel laag zijn dat je haar sneller droogt.
Je hebt meer kans op statisch elektriciteit als de lucht droog is.

Vet haar zal nooit statisch worden, dus probeer iets minder je haar te wassen.
( Je hoofdhuid maakt niet voor niks vet aan. )
4 jaar geleden
Kies bij voorkeur voor een borstel met varkenshaar. Een borstel van metaal of plastic maakt je haar juist statisch. Spray een beetje haarlak op de borstel en kam dit door je haar.

Zorg dat je een klein flesje haarolie in je tas hebt. Verdeel een druppeltje over je handpalmen en strijk dit over je haar, dit geeft je haar echt een oppepper. Vermijd de aanzet, want dan kan het weer vet gaan lijken. Bij kort haar kan wax een oplossing zijn.

Magische droogtrommeldoekjes
Je weet wel, die doekjes die je in de droogtrommel stopt om je kleding lekker te laten ruiken. Geloof het of niet, maar als je deze doekjes over je hoofd strijkt, van de aanzet tot de punten, is je statische haar meteen verdwenen.

Was niet elke dag je haar
Dit is sowieso beter voor je haar, je huid produceert oliën die een beschermend laagje over je hoofdhuid en haar leggen. Je kunt ook beter geen producten als droogshampoo gebruiken, deze ontvetten je haar waardoor het droger wordt.
4 jaar geleden
Olie wil je niet, je hoofdhuid wordt droog door o.a. verwarming en gebruik van bepaalde shampoo's en conditioners.

@ à la minute oplossing is je handen onder de kraan en dan je haar nat maken met je handen. Natuurlijk droogt het daarna weer en dan ben je even ver. Dit was wel de snelste manier.
@ haarlak ... na het stylen van je haar spuit je goede haarlak en je haar blijft prima zitten, niks statisch.
@ ipv shampoo en conditioner die je haar uitdrogen (vaak zijn dit middelen tegen vet en/of droog haar) kan je beter je haar wekelijks verwennen met een goed vochtinbrengend masker om uitdroging tegen te gaan. Ook wassen natuurlijk maar niet zo vaak, hoe vaker je het was hoe sneller het vet wordt.