Kan haaruitval wenkbrauw komen door wenkbrauw potlood?

Sinds dat ik wenkbrauw potlood gebruik heb ik het idee dat telkens als ik het er s’ avonds af haal er zo wel 5 haaren uitvallen. Ik weet niet of dit komt door het potlood of door iets ander... zouden jullie mij hier bij kunnen helpen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
4.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Haal je het er voorzichtig of met een doekje of watje? Met remover? Niet tegen de haartjes in wrijvend?
Vooral voorzichtig doen net als bij wimpers.
Voor de rest heb ik geen idee.

Antwoorden (2)

Je verliest altijd haren. Als ik me goed herinner ongeveer 100 hoofdharen per dag. En zo verlies je ook haar van wimpers en wenkbrauwen.Voordat je dat potlood gebruikte verloor je ook haartjes, die gewoon weer aangroeien, maar dat merkte je niet omdat er gewoon af en toe een losliet. Door de druk van dat potloodje komen ze nu in een keer los.van te voren kwamen ze los als je eens een keer met je handen over je gezicht streek. Net zoals je hoofdhaar. ls je dat een dag niet borstelt of kamt zul je de volgende dag merken dat er meer losse haren in je borstel zitten dan normaal. Niets om je zorgen over te maken dus
5 jaar geleden
Even uitgezocht.
Je hebt als mens honderden tot duizend wenkbrauwhaartjes.
Een wenkbrauwhaar heeft een cyclus van slechts vier maanden. Dit wil zeggen, van uitvallen, rustfase tot teruggroei van de haar en weer uitvallen.
Dan kun je dit berekenen:
1000 haren: 120 dagen (4 maanden)= 8 (afgerond) per dag.
Indien jij er 5 verliest, geen abnormaal verlies.