Welke niet-chemische producten helpen tegen jeuk op de hoofdhuid?

6 jaar geleden
in: Haar
1.8K
jc54
6 jaar geleden
Waardoor wordt de jeuk veroorzaakt?
jc54
6 jaar geleden
En zit de jeuk in je haren. of op je voorhoofd?
Ritsuka
6 jaar geleden
Dat gaat niet lukken, alles is chemisch.
Probeer eens een andere shampoo.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn veel mogelijke oorzaken waardoor een jeukende hoofdhuid kan ontstaan. Als je hier meerdere keren per dag last van hebt, dan is het verstandig je huisarts te raadplegen, deze kan, als hij/zij het probleem niet direct met het oog ziet, met een paar simpele testjes onderzoeken wat de oorzaak is en je op basis van de uitslagen advies geven over een behandeling. Heb je er niet veel last van, dan zijn de tips die je al gekregen hebt prima om te proberen.
Cryofiel
6 jaar geleden
Welk product helpt, hangt helemaal af van de oorzaak...
Annswers
6 jaar geleden
dank jullie wel voor de tips

Antwoorden (2)

Komt dat door huidschilfertjes? Komt veel bij kleine kinderen voor maar ook wel bij André leeftijden. De jeuk irritatie komt door het ontstaan van nieuwe huid onder de droge huidcellen. Smeer de hoofdhuid in met babyolie en laat dat rustig enkele uren intrekken. Met een stug papier (ansichtkaart of zo) schraap je dan de droge huidcellen weg. Als je dat een paar keer in de week doet is het zo over.
Je kan ook Ketoconazol halen en ipv shampoo een à twee keer in de week gebruiken dan is het snel over.

Succes, Ben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Shampoo zonder parabenen