ik heb last van vettig haar. wat kan ik daar aan doen??

ik was me haar om de twee dagen maar als ik het was blijft het vies en vettig ik heb al andere shampoo geprobeerd maar werkte niet.
hebben jullie een tip voor me?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.6K
Reddie
6 jaar geleden
Geef je haar rust.
Ik was mijn haar al 10 jaar niet meer, en de conditie is prima. Gewoon een minuscuul vetlaagje hoort op je haar te zitten.
Als je dat telkens verwijdert gaat je haar juist sneller dat beschermende laagje produceren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
was je haar 1 keer per week met een shampoo tegen vet haar.
hou dit wel een tijdje vol.
Rieneke1
6 jaar geleden
Veel mensen adviseren om je haar veel minder te wassen, maar persoonlijk vind ik dat niet fris. Kies een milde shampoo en was je haar lekker dagelijks.
Castle
6 jaar geleden
https://www.haarshop.nl/blog/2015-04-tips-tegen-vet-haar/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Castle.
een goed artikel. staan tips in waar je wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede link Castle, goede tips om op te volgen, alleen jammer dat ze eerst adviseren een milde shampoo te gebruiken en dan een link plaatsen naar shampoos tegen vet haar, welke juist de talgproductie weer flink op gang brengen. Wel begrijpelijk dat ze hun eigen producten promoten, maar jammer dat ze niet gekozen hebben voor neutrale producten. Maar prima tips, om een goed antwoord van te maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen crèmespoeling gebruiken, ondanks de knopen! En een anti-vette haarshampoo gebruiken. Was het asjeblieft niet om de week, want dat kan er erg vies uit gaan zien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, om de week is wel heel weinig.
Probeer het eens 1 of 2 keer per week.

Antwoorden (3)

De meeste oplossingen zijn voor de hand liggend, zoals geen (leave-in) conditioner of haarmasker aanbrengen bij de aanzet van je haren en proberen om er zo min mogelijk aan te zitten met je handen. Je kunt het bijvoorbeeld vaker in een staart of knot dragen en als je een pony hebt, even wegspelden met een clipje als je aan het werk bent. Let er ook op dat je je dag- en nachtcrème niet per ongeluk in je haren uitsmeert tijdens het aanbrengen.
Hoe vaker je je haren wast, des te vaker je je hoofdhuid masseert en de talgkliertjes stimuleert om meer talg aan te gaan maken. Probeer dus echt het haren wassen uit te stellen tot absoluut noodzakelijk. Uiteindelijk is zo’n twee keer per week je haren wassen echt voldoende.
Omdat ik droge haarpunten heb gebruik ik vaak voedende shampoo’s. En hoewel deze producten mijn droge haarpunten inderdaad zacht en soepel maken, zijn ze eigenlijk te voedend voor mijn haaraanzet momenteel. Ik gebruik nu ook een shampoo zonder siliconen en parabenen wat mijn haar ook minder zwaar maakt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb ik ook last van, geen conditioner gebruiken en misschien als je doucht het tweemaal wassen. Dat help meestal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tip 1. Elke dag je haar wassen
2. Als je wast 3 keer wassen
3. Draag altijd iets in je haar dan zit je er minder aan

Hoop dat je er wat aan hebt. Het helpt mij wel altijd!